Belföld

Közel egymilliárdért íratott cikkeket a kormány saját „sikeres” intézkedéseiről

24.hu
24.hu

2017. 11. 23. 10:30

Októberben közadatigénylésben kérte ki az Átlátszó a júliusi, augusztusi és szeptemberi állami hirdetésekre vonatkozó számokat.

Ebből kiderült, az általunk kérdezett három hónapban négy nagyösszegű médiakampányt rendelt meg a Kabinetiroda szokásos partnerétől, Balásy Gyula cégeitől, a Lounge Design Kft.-től és a New Land Media Kft.-től:

  • Erzsébet-táborok hirdetései: 1,27 milliárd forint
  • Vizes vébé reklámkampánya: 500 millió forint
  • A kormányzás eredményeiről szóló PR-cikkek: 846 millió forint
  • Soros-terves hirdetések: 2,3 milliárd forint

A 4,89 milliárd összértékű kampányok legnagyobb nyertese Mészáros Lőrinc médiabirodalma lett: a Mediaworksnél és az Echo TV-ben összesen 1,24 milliárd forint értékben jelentek meg a különböző kormányzati hirdetések, írja a lap.

Habony Árpád hitelezője, Tombor András (869 millió forint) és Habony Árpád érdekeltségei (479,6 millió forint) is jól jártak a kormánypropagandával, de Andy Vajna tulajdonában lévő cégeknek is jutott pár millió (358,2 millió forint).

A négy nagy kampány közül a legérdekesebb a kormány intézkedéseiről szóló fizetett cikkek megjelentetése, ez ugyanis újdonság.

A Vastagbőr szeptember végén írta meg, hogy a nyomtatott Lokál tele van a Fidesz-kormány eredményeit hirdető cikkekkel, amelyek az oktatásról, a határ- és honvédelemről, a rendőrségről, a munkaerőpiaci változásokról, a családtámogatásokról, az adócsökkentésről, és az egyéb területeken elért sikerekről szólnak. Ezek szponzorált tartalmak, mert minden cikk alatt/mellett szerepel, hogy “Tématámogatás. Készült Magyarország Kormánya támogatásával.”.

Az Átlátszó által kikért adatokból látszik,

a „Tartalmi együttműködés” elnevezésű reklámkampány 846,8 millió forintba került. Ebből 669,5 milliót a nyomtatott lapokban, és 177,3 milliót az online portálokon költött el a kormány. 220,9 millióért voltak sikercikkek a Lokálban és a 888.hu-n, 74,9 millióért a Ripostban, 53,6 millióért a Magyar Időkben, 7,6 millióért a Pesti Srácoknál, és 4,6 millióért a Mandineren. 

Mészáros Lőrinc lapjaiban 274,6 millió forint értékben jelentek meg ilyen PR-cikkek.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

A video grab from footage broadcast by the UK Parliament's Parliamentary Recording Unit (PRU) shows Britain's Prime Minister Theresa May as she speaks in the House of Commons in London on January 15, 2019, before MPs vote on the government's Brexit deal. - Parliament is to finally vote today on whether to support or vote against the agreement struck between Prime Minister Theresa May's government and the European Union. (Photo by HO / PRU / AFP) / RESTRICTED TO EDITORIAL USE - MANDATORY CREDIT " AFP PHOTO / PRU " - NO USE FOR ENTERTAINMENT, SATIRICAL, MARKETING OR ADVERTISING CAMPAIGNS
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.