Közélet

Előveszi a Jobbik a rasszista kijelentésért debreceni képviselőjét

Molnár Zoltán
Molnár Zoltán

újságíró. 2017. 12. 17. 15:29

Korábban a témában:

Ágoston Tibor már korábban is tett olyan dolgokat, amik az új, néppártosodó Jobbik irányvonalába nem férnek bele, ennek ellenére változatlanul jobbikos színben ül a debreceni közgyűlésben. A közgyűlésben nemrég egy tehetséggondozó programról döntöttek, aminek értelmében két tehetséges helyi diák kap öt éven át támogatást a városból középiskolai tanulmányaihoz – számolt be az RTL Klub a történetről.

A két hátrányos helyzetű egyike azonban úgy tudni, roma volt. Ezért Ágoston egyedüliként a testületben nemmel szavazott a támogatására. Ez még hagyján, de alaposan meg is indokolta, miért zavarja egy okos cigány gyerek támogatása:

Ha egyszer azt mondjuk, hogy Arany János Tehetséggondozó Program, akkor az a tehetségekről gondoskodjon, és ne olyanokról, akiknek esélyt akarunk adni arra, hogy majd megmutassa, hogy ő tehetséges-e vagy nem. Vagy pedig csináljunk egy olyan programot, aminek mondjuk Rostás Winnetou lesz a neve, és felzárkóztató program.

Akkor a Jobbik csak annyit reagált, talán viccesnek akarva láttatni a történteket, hogy

Ágoston Tibor képviselő úr válaszában nyilván tévedett, ugyanis Rostás Winnetou Tehetséggondozó nevű intézmény létezéséről nem találtunk semmilyen információt.

A 2002-2006 között fideszes, azóta jobbikos, egy nyilvános „hollókamuzásért” pénzbüntetésre ítélt politikus ügyében vasárnap aztán kiadott a Jobbik egy közleményt. Ez megismétli a fentieket, hozzátéve, hogy Ágoston állítja, nem volt tudomása az egyik gyerek roma származásáról. Azonban a többi már nem volt szép, arra így reagált Kőszeghy Ábel, a párt debreceni frakcióvezetője:

A döntéséhez fűzött megjegyzését – amely a közgyűlésen elhangzott –, elfogadhatatlannak tartjuk, azzal a többi debreceni jobbikos képviselő nem tud és nem is kíván azonosulni. A debreceni Jobbik belső vizsgálatot indít Ágoston Tibor közgyűlésen elhangzott kijelentései kapcsán. Az eljárásnak következménye lesz.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Kijini Primary School students learn to float, swim and perform rescues on Tuesday, October 25, 2016 in the Indian Ocean off of Mnyuni, Zanzibar.
—
Daily life in the Zanzibar Archipelago centers around the sea, yet the majority of girls who inhabit the islands never acquire even the most fundamental swimming skills. Conservative Islamic culture and the absence of modest swimwear have compelled community leaders to discourage girls from swimming. Until now.

For the past few years, the Panje Project has made it possible for local women and girls to get into the water, not only teaching them swimming skills but aquatic safety and drowning prevention techniques. The group has empowered its students to teach others, creating a sustainable cycle. Students are also provided full-length swimsuits, so that they can enter the water without compromising their cultural and religious beliefs.

While the wearing of full-length swimsuits may be seen as subjugation, donning one in order to learn a vital life skill, which has long been and would otherwise be forbidden, is an important first step toward emancipation. Education — whether it be in or out of the water — serves as a springboard providing women and girls the empowerment and tools with which to claim their rights and challenge existing barriers.

The rate of drowning on the African continent is the highest in the world. Still, many community leaders have yet to warm up to the idea of women and girls learning to swim. The swimming lessons challenge a patriarchal system that discourages women from pursuing things other than domestic tasks. It is this tension of the freedom one feels in and under water juxtaposed with the limitations imposed upon Zanzibari women that is at the heart of this series.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.