Közélet
Kolosi Péter

Az RTL Klub nem eladó és nem ellenzéki

Farkas György
Farkas György

újságíró, hírfőnök. 2017. 10. 12. 14:19

Kolosi Péter szerint állami hirdetésük ugyan nincs, de van sajtószabadság.

A 168 Órának az RTL Klub programigazgatója és vezérigazgató-helyettese azt mondja, nincs háború. Sokszor fittyet hány a hazugságokra, még soha nem posztolt a Facebookon, de a minap átszakadt a gát, azért írta, hogy a Figyelő RTL Klub eladásáról szóló cikkével egy összehangolt támadás indult. A hetilap hazugsága után az Origo azonnal közölt egy szakmaiatlan nézettségi elemzést azzal a céllal, hogy az eladásról szóló álhírt alátámassza. Kolosi Péter erre is csak azért reagált, mert annyira nem szakmai anyag volt, és annyira minden tekintetben hülyeség, hogy nem lehetett annyiban hagyni.

Bár talán nem is annyira dilettáns újságírói munka, mint amilyennek elsőre tűnik. Aki megírta, nem lehet ennyire amatőr, de lelke rajta.

Az egésznek nem sok értelme volt, annyira buta volt a felvetés, az Origo cikke pedig láthatóan egy TV2-es PR-anyag volt.

Ha szarkasztikus akarnék lenni, azt mondanám: ügyesebben kéne csinálni.

Bal- és jobboldali nevettetők

Kolosi Péter nem tudja, volt-e bármi köze a kormánynak az általa marginális lapnak nevezett Figyelő cikkéhez, de az elmúlt húsz évben átélt már mindenféle politikai próbálkozást, amit bizonyos szempontból természetesnek is tart.

Aki büszke a függetlenségére, abban az értelemben, hogy egyik oldaltól sem függ sem a
működése, sem a hírszolgáltatása, azt az éppen hatalomban lévők nem szeretik. (…) És nemcsak a hír-, hanem a szórakoztató műsorok esetében is igaz a megállapításom.

Amikor csütörtökönként ment például az Esti Showder Fábry Sándorral, vasárnap meg a Heti Hetes, mindig mulatott, hogy a két műsor után, mindig mások telefonáltak és SMS-eztek és mind azt szajkózta, hogy elfogultak a másik irányba. Akkor megnyugodott, hogy jól dolgoznak.

Elismeri, a TV2-nek is volt olyan korszaka, amikor nem volt gond a szakértelemmel és a morállal, de az RTL Klub azért tudja húsz éve a politikai támadásokat kivédeni, mert a tulajdonosának a szakmai hozzáértés mellett fontosak az etika és a függetlenség.

Nem ellenzékiek

Kolosi Péter cáfolja, hogy híradójukat – a reklámadó függvényében – hangolták ellenzékivé és azt is, hogy később visszaaraszoltak volna a bulvár felé. A nézőket most is nagyon érdekli a politika. A nézettség ezt mutatja.

Volt időszak, amikor az emberek jóval apatikusabbak voltak.

Szerinte a Magyarul Balóval című műsornak abban az idősávban jó a nézettsége, százezer ember figyeli, egy értelmiségibb műsor ennyi embert érdekel. Ha a híradó után menne, elveszítenék a piacvezető pozíciót, noha Baló György erős személyiség, őt politikai színezettől függetlenül mindenki hitelesnek tartja.

Nagyon nem ért egyet azzal, hogy az RTL Klub ellenzéki lenne, szerinte ezt egy újságírói skatulya.

Szerencsére a többség szerint az RTL a legfüggetlenebb hírforrás Magyarországon.

Szerinte hazug elmélet, amely a média tulajdonosi átrendeződését a korábbi „liberális túlsúly” kiegyenlítésével magyarázza, és a kormánypárti TV2 ellenében helyezi el az RTL Klubot.

Attól még, hogy egyre több médium pártosan vagy ideológia mentén működik, a többi nem sodródik automatikusan a másik oldalhoz. Ez csak optikai csalódás.

Arról inkább nem beszél érdemben, mit érez, amikor Marsi Anikót látja a TV2 hírműsorában.

Arról nem hallott, hogy a kormánypárti sajtó a minap Soros-bérencnek nevezett néhány külföldi tudósítót, de úgy véli, az őcsényi eset is példa a sajtó felelősségére, hiszen a faluban korábban soha nem is láttak menekültet.

Nem kell a bolhából elefántot csinálni, de elefántból se bolhát. Úgy kell bemutatni a világot és a vélemények sokszínűségét, ahogy van.

Kolosi az RTL műsoraiért vállalja a kezességet, szerinte ők mindenről jelentőségének megfelelően számolnak be. A riporter felvetésére, hogy elmehetne politikusnak, úgy reagál, erre nem gondolt. Nem tud fideszes bojkottról ellenük, de állami hirdetéseket sem kapnak.

Az állami hirdetések nagysága az öt évvel ezelőttihez képest megötszöröződött, az állam lett az egyik legnagyobb hirdető, de ezek a hirdetések határozott irányba, leginkább a TV2-höz mennek.

Hogy az állami hirdetések nagy része a TV2-nél landol, miközben az RTL továbbra is
piacvezető, semmiképp nem logikus.

Bár a hirdetések nem a nézettség alapján oszlanak meg, Kolosi Péter szerint van sajtószabadság Magyarországon.

Ha nem lenne, akkor nem lenne RTL Magyarország sem.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.