A Facebook becslései szerint az Egyesült Államokban a tavalyi elnökválasztási kampány idején és után mintegy tízmillióan követték a gyaníthatóan oroszok által közzétett reklámanyagokat, írja az MTI. És azt is elismerték, hogy nem sikerült minden ilyen anyagot azonosítani, szóval a szám ennél is biztosan nagyobb.
Először fordul elő, hogy a közösségi portál számszerűsítve hozza nyilvánosságra a platformján közölt, a gyanú szerint oroszokhoz köthető reklámanyagok mennyiségét. A múlt hónapban a cég azt közölte: 470 „nem autentikus”, tehát nem valódi fiókot azonosított, ezeket feltételezhetően oroszok létesítették. A 470 fiók mintegy 100 ezer dollár értékben vásárolt hirdetési helyet a platformon.
A Facebook vezetői hétfőn részletesen adatolva átadták a washingtoni kongresszusnak a valószínűsíthetően oroszok által közzétett mintegy 3000 reklámanyag teljes adatbázisát. Ezek között nem csupán olyanok szerepelnek, amelyek az amerikai választási folyamat idején kerültek a Facebookra, körülbelül 50 százalékukat már a választások után posztolták.
Kiemelt kép: Frank May | usage worldwide