Közélet

Nincs nyoma, hogy számlázták volna a Fidesz 2010-es plakátjait

Büntetőfeljelentés megtételét tervezi a HírTv Zrt. a társaság korábbi menedzsmentjének a 2010-es választási kampányban való közreműködése miatt. Az ok: az eddig belső vizsgálatban nem találták nyomát annak, hogy kiszámlázták volna a Fidesznek a hirdetésszervezésen keresztül megrendelt köztéri reklámok költségeit. Simicska Lajos a 24.hu-nak azt mondta: ha voltak szabálytalanságok, azért az akkori tényleges tulajdonosok és vezetők felelnek.

Az Orbán Viktor és Simicska Lajos közötti ellentétből kirobbant politikai háborúskodás a köztéri plakátok frontján hozhat hamarosan újabb fordulatokat.

A 24.hu információja szerint ugyanis a HírTV Zrt. azt tervezi, hogy büntetőfeljelentést tesz a Fidesz 2010-es köztéri reklámjai miatt.

„A HírTV Műsorszolgáltató és Hirdetésszervező Zrt. 2010-ben kizárólagos ügynökségként szerződött a Fidesz kampányának lebonyolítására” – mondta el lapunknak Puskár Anett, a Mahir tanácsadója.

„A sajtóhírek nyomán a HírTV jelenlegi menedzsmentje átvizsgálta a 2010-es dokumentumokat, és komoly szabálytalanságokat és rendellenességeket észlelt, amelyek az akkori menedzsment felelősségét is felvetik. A HírTV Zrt. ügynökségként például a Mahir Citypostert bízta meg a Fidesz közterületi kampányának lebonyolításával, de most nagyon úgy tűnik, hogy a 2010-es kampányban semmilyen közterületi költést nem számlázott tovább a Fidesznek. Az ügy már a jogászaink előtt van, akik előkészítik a büntetőfeljelentést” – tette hozzá Puskár.

Átverte a Fidesz az ÁSZ-t a 2010-es választás elszámolásánál?
A 2010-es elszámolás takkra kijött, de úgy, hogy a plakátolást végző Simicska-cég számláján szereplő összegnek csak a harmadát jelentették le a számvevőknek.

2010-ben még javában tartott Orbán és Simicska évtizedes barátsága. A Fidesz plakátjait a HírTv Músorszolgáltató és Hirdetésszervező Zrt. megrendelésére a Mahir Cityposter Kft. intézte további alvállalkozók bevonásával. A Mahir Cityposter Simicska reklámcége volt akkor is, és az ma is, a HírTv Hirdetésszervező Zrt. viszont csak a G-nap után, 2015-ben került teljes egészében a milliárdoshoz.

„2010-ben opciós joggal rendelkező kisebbségi tulajdonos voltam” – mondta a 24.hu-nak Simicska Lajos.

A társaság ügyeit a tényleges tulajdonos intézte, ezért minden esetleges szabálytalanságért vagy törvénytelenségért a cég tényleges irányítói felelnek. Azt kell megérteni, hogy ha valaki opciós joggal rendelkezik, az nem azt jelenti, hogy ténylegesen irányítja a céget, gondoljon a G-napra, amikor felállt a szerkesztőség egy része, hát azt nem én csináltam, mindenki elhiheti

– tette hozzá Simicska.

A HírTv tulajdonjoga a Magyar Nemzetet kiadó céghez hasonlóan egészen a G-napig a Pro-Aurum Zrt. és Liszkay Gábor között oszlott meg. Liszkay a háború kitörésekor távozott, jelenleg a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Mediaworks-öt vezeti.

A Fidesz a 2010-es választási kampány ideje alatt legalább 10200 köztéri reklámon hirdette magát, és ezzel jóformán annyi plakátja és citylight-ja volt, mint választáson induló többi pártnak összesen. Mégis fele akkora plakátköltséget jelentett le a kampányköltéseket vizsgáló Állami Számvevőszéknek, mint az MSZP vagy a Jobbik.

A 24.hu korábban megírta, hogy a Mahir Citiposter eleve nagyon nyomott áron, bruttó 98 millió forint értékben számlázta le a listaáron milliárdokat érő plakátkampányt a HírTV cégének. A Fidesz számvevőszéknek küldött elszámolásában viszont már csak 35,6 millió forintos plakátköltség szerepelt.

Fotó: MTI/Beliczay László

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.