Közélet
Sajtoszabadsag(210x140).jpg (sajtószabadság)

Népszabadság-gate: Orbán elítélését sürgetik

A Freedom House élesen bírálja a Népszabadság kiadójának felvásárlását.

A washingtoni székhelyű nonprofit szervezet reagált a Népszabadság kiadójának eladására. A lap felfüggesztése, majd eladása azt jelzi, hogy egyre nő a magyar kormány befolyása a médiára – írta a nemzetközi ügyekért felelős alelnök.

Robert Herman egyértelműen a sajtó elleni támadásnak nevezi, hogy a magyar kormány a tulajdonviszonyokat politikai eszközként használja a kritikus sajtó elhallgattatására. Szerinte ezt az EU-nak és az Egyesült Államoknak is határozottan el kell ítélnie.

A Freedom House emlékeztet rá, hogy Magyarország legnagyobb ellenzéki napilapjának kiadóját egy Mészáros Lőrinchez, Orbán Viktor miniszterelnök bizalmasához köthető cég vette meg, miután a korábbi tulajdonos váratlanul felfüggesztette a Népszabadság megjelenését.

A tekintélyes szervezet korábban kiadott jelentésében azt írta, hogy világszerte csökkent a sajtószabadság, és nemcsak az elnyomó társadalmakban, hanem Európában is. Akkor a Freedom House a magyar sajtót a “félszabad” kategóriába sorolta, és jelezte azt is, hogy romlott a demokratikus kormányzás minősége is. 

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.