A Világgazdaság összeszedte, hogyan hatott a kormányzati propaganda a közterületi hirdetésekkel foglalkozó cégek bevételeire. A Kantar Media listaáron számolt adatai szerint a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimont Kft. bukott legnagyobbat, állami hirdetési bevételei idén január és május között a felére csökkentek az előző év hasonló időszakához képest.
Persze így sem tudták megkerülni a Publimontot, mint a piac második legnagyobb szereplőjét, így idén is kapott a cég valamennyi állami megrendelést. A magánszféra azonban pótolta a kiesett összeget, a Publimont a második legnagyobb bevételnövekedést érte el a szektorban az idei első öt hónapban.
A francia JCDecaux Hungary Kft. állami hirdetőktől származó bevétele viszont több mint hatszorosára ugrott, és a cégnek a teljes bevételét is 15 százalékkal sikerült növelnie az idei év első öt hónapjában. Vagyis – összegzi a Világgazdaság – az állam Brüsszel-ellenes kampányának legnagyobb kedvezményezettje a köztéri hirdető cégek közül épp egy francia multi lehet.