Közérdekű adatigényléssel fordult az Átlátszó az Operaházhoz, miután nemrég egy BMW X5-ös kormánya mögött látták az igazgatót. A lap arra volt kíváncsi, milyen autókat használ az intézmény, mennyiért vásárolták és ki használta.
Az Operaház határidőn belül, korrekt választ küldött, amiből kiderül, hogy van a birtokukban egy Opel Corsa Combo, egy Ford Mondeo, egy Volkswagen Transporter, egy Opel Vivaro X83 és egy Opel Vivaro F7, ezeket a díszlettár-vezetők és az anyagbeszerzők használják. A vezetőség 9 BMW-vel jár, de ezekért nem fizetnek semmit, a BMW Vertriebs GmbH magyarországi fióktelepe támogatásként biztosítja az autók használati jogát.
A hivatalos válasz után nem sokkal azonban Ókovács Szilveszter személyes hangú emailt küldött az Átlátszó főszerkesztőjének. Azt írta:
Kolléganőd kért adatokat a Magyar Állami Operaház gépkocsihasználatai kapcsán, amelyeket első körben elküldtünk Nektek. Gondolom, nem a leharcolt Mondeónk és Combónk, az alaptípus Opel kisbuszunk vagy a két díszletes pótkocsink volt érdekes…
A korrekt eljárásra apellálva csak annyit kérnék, hogy ha már valakitől ment a füles, hogy az operások mind BMW-vel járnak, tényleg írjátok meg az igazságot: igen, mert kaptak 9 autót a cégtől grátisz használatra egy 5+2 éves, készpénz-szponzorációval is megtámogatott együttműködési csomag keretében, nem is elsőként európai operaházak közül.
Ókovács jelezte: emiatt egyetlen hivatali autót sem kell venni vagy tartani az igazgatók számára, így nem kevés közpénzt spórolnak meg.