Nem szoktam apró kellemetlenségekkel foglalkozni, ha pedig valamilyen vitás kérdésem akad valakivel, igyekszem négyszemközt megbeszélni az adott személlyel, hogy ne raboljuk más ember értékes idejét. A velem történtek azonban már túlmentek azon a határon, hogy apróságként legyintsek rá, és az illetővel sem tudtam megbeszélni a dolgot – hiába próbáltam -, ezért kénytelen vagyok panaszt tenni egyik kollégájukra.
Azért döbbentett meg különösen a viselkedése, mert eddig nagyon jó véleménnyel voltam a cégükről, nem tapasztaltam hasonlót, sőt ellenkezőleg: meg vagyok elégedve mind a járatok útvonalaival és sűrűségével, valamint a munkatársaik udvariasságával is.
Múlt kedden, 2016. május 10-én 10:00 és 10:10 között éppen a Széna téri megálló Széll Kálmán tér felé eső zebráján mentem át, amikor a 2032-es pályaszámú 4/6-os villamost vezető úriember úgy döntött, hogy a Széna téri megállóból már akkor elindul, amikor még csak villogott a gyalogosoknak a zöld lámpa. Ebben az sem zavarta, hogy én a villamos előtt voltam.
Nem kívánom azt az érzést senkinek, amikor megindul a hatalmas monstrum az emberre, nem túlzok, halálfélelmem volt. Puszta kézzel a szélvédőn jeleztem a vezetőnek, mert azt feltételeztem, hogy nem vett észre. Az ezt követő események azonban egyértelművé tették számomra, hogy nem figyelmetlenségből, hanem szándékosan tette ezt, fékezés nélkül gyorsítva haladt tovább.
Alighogy felértem a járdaszigetre, a villamos hangosbemondójában hallom, hogy a vezető azt a szöveget mondja be, hogy:
– Gyere gyökér, beszéljük meg!
Azt hittem rosszul hallok. Miért provokál szándékosan konfliktust? Milyen alapon sérteget engem? Arra gondoltam, ha elmagyaráznám neki, mit is csinált, talán belátná, hogy hibázott. Ezeket így, együtt szerintem kevesen tudnák szó nélkül hagyni. Elsétáltam tehát a közeli Széll Kálmán téri végállomásra, hogy megbeszéljem vele a dolgot. Talán megérthetem őt is, hogy miért csinál ilyeneket. Sajnos teljesen hiába fáradtam, csalódnom kellett. A megbánás legkisebb jele nélkül még ő fenyegetőzött, hogy én járok rosszul, ha panaszt teszek, mivel a villamoson kamera van.
A fenyegetése ellenére fontosnak tartom, hogy panaszt tegyek, mert így talán nem fog hasonló másokkal megtörténni. Ha ez az eset megismétlődne, az teljesen feleslegesen árnyékolná be a BKK megítélését, nem beszélve arról, ha az esetleg tragédiába torkollik. Ha egy munkatársuk konfliktusokat provokál ki a közlekedés más szereplőivel, az a figyelmét elvonja a fő kötelességéről a jármű biztonságos vezetéséről.
Megtennék, kérem, hogy megvizsgálják,
1. tilos jelzésnél (felső 2 lámpa világít csak) vagy szabad jelzésnél indult-e el a villamos vezetője a kamerafelvétel alapján?
2. ha mégis szabad jelzésnél indult el, indokolt-e, hogy szándékosan nekem akar jönni a járművel?
3. elfogadható-e a vezető ezt követő viselkedése (sértő szöveg /”gyökér”/, majd elnézéskérés helyett fenyegetés)?
4. Továbbá tisztelettel kérem, hogy a hasonló esetek elkerülése érdekében megvizsgálnák-e, hogy megfelelően van-e így beállítva a jelzőfény?Megtennék, kérem, hogy a fenti kérdések megvizsgálását követően tájékoztatnak annak eredményéről? Bízom benne, megnyugtató megoldást sikerül találni a panaszomra, és továbbra is megmarad bennem a BKK-ról kialakított kedvező kép. Előre is köszönöm.