Egyre inkább úgy tűnik, hogy valakinek nem áll érdekében a két éve eltűnt maláj utasszállító rejtélyének megoldása – mondta Pető György légi közlekedési szakértő az M1 szombat esti műsorában.
A szakértő szerint a Boeing-777-es repülőgép hatalmas, és “van rajta technika bőven”, ezért meg lehetne találni. Az Indiai-óceán légterét sok állam katonasága figyeli profi berendezésekkel, így nehezen hihető, hogy ismeretlen az utasszállító utolsó pozíciója. Amíg ugyanis repül egy gép, addig sugároz radarjelet – tette hozzá.
Pető György szerint mindebből az következik, hogy valaki több információt birtokol, mint amennyit elmond.
Ezzel csak annyi baj van, hogy a Boeing-777 hatalmas ugyan, egy emberhez képest, az óceánhoz viszonyítva már kevésbé, és a víz kiszámíthatatlan sodrása napok alatt is nagyon messzire vihette a roncsokat. Azt pedig eddig is tudták, nagyjából, hol tűnt el a gép. De ez nem jelenti azt, hogy ott is fog előkerülni. A “van rajta technika bőven” kijelentést pedig talán inkább hagyjuk is. A telefonomon is van, mégsem találom meg, ha becsúszott a kanapé mögé.
Szerdán Liow Tiong Lai, Malajzia közlekedésügyi minisztere azt mondta, hogy nagy valószínűséggel egy Boeing-777-es repülőgép roncsdarabjára bukkantak Mozambik partjainál. Ha ez bebizonyosodik, akkor nyilvánvalóan a két éve eltűnt, MH370-es maláj utasszállító egy darabjáról van szó, mivel ez az egyetlen Boeing-777-es típusú gép, amelynek nyoma veszett a térségben.
A Malaysia Airlines repülőgépe Kuala Lumpurból indult Pekingbe 239 emberrel a fedélzetén 2014. március 8-án, de egy órával a felszállás után eltűnt a radarok képernyőjéről. Az intenzív kutatások ellenére sokáig semmilyen nyomát nem találták. Tavaly júliusban azonban a Franciaországhoz tartozó, indiai-óceáni Réunion szigetén már partra sodródott egy roncsdarab, s francia szakértők azóta megállapították, hogy ez valóban a maláj géphez tartozott.