Közélet

Hirdetéstengerrel tartja el az állam Habony lapját

Önkormányzati és állami cégek reklámoznak a kiadványban százmilliókért.

Több százmillió forint közpénz jutott tavaly a Habony Árpád résztulajdonában álló ingyenes hetilaphoz. A tavaly május óta megjelenő Lokált nyár óta elárasztották az állami cégek és önkormányzatok reklámjai, az Átlátszó végignézte, kik hirdettek a lapban és megkereste őket, hogy tájékoztassanak: mennyit fizettek ezért.

Több kerület – a III., a VII., a VIII., a XI. és a XXI. is milliókat fizetett azért, hogy megjelenjenek a kerületi hírek a Lokálban, kérdés, hogy minek, amikor saját kerületi lapjaik is vannak. Ráadásul azok a kerületek is kaphattak megjelenést a lapban, amelyek nem fizettek.

A Szijjártó Péter vezette Külügyminisztérium alá tartozó Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. például 7,9 millió forintot fizetett öt megjelenésért a nyomtatott lapban, valamint két videointerjúért. Ezen felül Habonyék azt is vállalták, hogy megjelentetnek két egyéb interjút azon a botrányos politikai bulvároldalon, melynek G. Fodor Gábor a főszerkesztője, és szintén ők adják ki.

A Szerencsejáték Zrt., a Magyar Villamos Művek, az MVM Paksi Atomerőmű Zrt., a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. azt állította az Átlátszó megkeresésére, hogy nincsenek szerződésben a Lokált kiadó Modern Média Grouppal, noha a tavalyi lapszámok tele vannak a hirdetéseikkel. Ennek oka az lehet, hogy ügynökségen keresztül, keretszerződés terhére reklámoznak.

Mivel nem sikerült teljes körű információhoz jutni, az Átlátszó listaárak alapján becsülte meg, hogy akár 670 milliót is kifizethettek a különböző állami és önkormányzati szervek a Lokálban való megjelenésre, de 200 milliót biztosan. A paksi bővítés népszerűsítésére például közel 50 millió mehetett el, de a Szerencsejáték Zrt. megjelenése bruttó 270 millióba is kerülhetett fél év alatt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik