Közélet

Szállj fel máskor! – Láthatatlan Mercivel támad a BKV

Emlékeztek James Bond láthatatlan Aston Martinjára a Halj meg máskor! című filmből? Míg 2002-ben csak a 007-esnek jutott a különleges technológiából, ma már bármelyikünk várhat láthatatlan buszra Budapest valamelyik tetszőleges megállójában.

Mi állhat a szokatlan (szokatlan?) jelenség mögött – feszegette olvasónk, Á, aki a választ Rejtő Jenőnél kereste.  

Emlékeztek Az elveszett cirkálóban arra, amikor kiszerelik a Radzeer/Balmoral cirkáló rádióját, átrakják egy trópusi dzsunkára, aztán a fél francia haditengerészet megőrül, mert nem találják ott a hadihajót, ahonnan leadja a rádióadást?

Ma reggel, amikor a zugligeti MOME elől indultam dolgozni (az ottani P+R-ben parkol nap közben az autóm), ránéztem a Futárra, hogy érdemes-e megvárom az amúgy jó ritkán járó 291-es buszt, vagy inkább lesétáljak két megállót a Budagyöngyéig, ahol már egyből a budai fonódó északnyugati ágára csatlakozhatok, ami a munkába visz.

Fotó: BKV
Fotó: BKV

A Futár szerint a 291-es MOST érkezik a megállóba. Mivel busz sehol, megnéztem a térképes felületet, ahol a busz (NGC-146, Mercedes Citaro; BKV-s) kis kék pöttye a megálló előtt volt úgy ötven méterrel. A busz persze sehol, továbbra sem.

Mivel 30 másodpercenként frissít a rendszer, gondoltam, hátha most ment el a busz, és épp csak lemaradtam róla.

De a következő frissítésnél már a megállóban mutatta a buszt, és 30 másodperccel később szintén. A megálló tök üres volt, a Zugligeti úton egy-egy autó csurgott lefelé, jó messzire el lehetett látni visszafelé, majdnem az előző megállóig, és tovább is elég messzire.

Végül elindultam gyalog. Az alatt a 8-10 perc alatt, amíg lesétáltam a két megállót, nem ért utol a busz, valószínűleg tényleg az orrom előtt mehetett el. Ez viszont csak úgy lehetséges, ha a Futár nem valódi realtime információt ad a 30 másodpercenkénti frissítéskor, mint állítják, hanem legalább egy-két perces késésben van.

Így viszont kissé megkérdőjeleződik az értelme. Mert pont az egy-két perces pontatlanság már nem nyújt arra információt, hogy pont jön a busz vagy pont elment.

Én leginkább olyan optimalizálásra használom (használnám) a Futárt, hogy megéri-e átszállni egy ritkán járó, de a célomhoz közelebb vivő viszonylatra, vagy maradjak azon, amin vagyok.

Még persze az is lehet, hogy a műhelyben az egész Mercit bevonták láthatatlanná tevő nanofestékkel. Vagy esetleg kiszerelték a Citaro transponderét és egy egér hátára szigszalagozták, ami az útpadka árnyékában bujkált.

dad

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik