Az agglomerációs közlekedés biztosítása nem kötelező fővárosi feladat, de egy hatályos megállapodás szerint a Budapesti Közlekedési Központon keresztül azt 2022-ig szükséges megszerveznie, írja csütörtöki számában a Magyar Idők a Nemzetgazdasági Minisztérium közlése alapján.
A cikk szerint a BKV Budapest városhatárán túli járatainak finanszírozásánál elsősorban a Fővárosi Önkormányzat és az érintett Pest megyei önkormányzatok párbeszéde lehet a mérvadó, ahol a kormányt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium mint a helyközi közlekedésért felelős szaktárca képviselheti.
A minisztérium szerint a 2015-ös tárgyalások során számba vették a megoldási lehetőségeket, ennek eredményeként pedig megszülettek a szükséges jogszabály-módosítások, amelyek garantálják a BKV hosszú távú finanszírozását.
Az agglomerációs közlekedés mizériáról itt olvashat bővebben.