A főpolgármester tett egy nyilatkozatot kedden, idézzük: Budapest a jövőben nem foglalkozik az agglomerációs közlekedés finanszírozásával, arról a településeknek az állammal kell tárgyalniuk.
Azóta a következők történtek. Megszólalt a Budapesti Önkormányzatok Szövetsége és Tarlós is, újra.
A Budapesti Önkormányzatok Szövetsége (BÖSZ) cáfolta keddi, az MTI-hez eljuttatott közleményében azokat a “félreértelmezett híreket”, amelyek szerint megszűnik az agglomerációs tömegközlekedés. Tarlós István főpolgármester a BÖSZ elnökeként este külön közleményt adott ki, amelyben megerősítette, sehol nem állította, hogy megszűnik az agglomerációs közlekedés.
A Budapesti Önkormányzatok Szövetsége azt írta: a valóság az, hogy korábbi megbeszéléseknek megfelelően Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István hétfői találkozóján szóba került az agglomerációs járatok állam általi átvétele, de ez nem megszűnést jelent. Konkrét döntés azonban nem született a témában – tették hozzá.
Hangsúlyozták, hogy a kerületi vezetők jelentős többsége közösen megoldandó kérdésként tekint a tömegközlekedés finanszírozására, hiszen az sok százezer budapesti polgár mindennapi életét érinti, függetlenül attól, hogy melyik városrészben él.
A BÖSZ határozottan cáfolja azokat a sajtóértesüléseket, amelyek szerint a kerületi polgármesterek Tarlós Istvánnal közösen tiltakozó levelet írtak volna a miniszterelnöknek az iparűzési adó átcsoportosításával kapcsolatban. Ilyen levelet senki sem írt – hangsúlyozták, hozzáfűzve: a kormánypárti fővárosi polgármesterek támogatták a parlament döntését, és a főpolgármester korábbi elvárásaival összhangban vállalták, hogy a 2012-ben átengedett nyolcmilliárd forinton túl további hatmilliárd forinttal járulnak hozzá a közösségi közlekedés kiadásaihoz.
Sehol nem állítottam
Tarlós István kedd esti, az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: sehol nem állította, hogy tiltakozó levelet írtak volna a kerületi polgármesterekkel az iparűzési adó átcsoportosításával kapcsolatban.
Azt sem állította – tette hozzá-, hogy megszűnik az agglomerációs közlekedés, hanem azt, hogy az agglomerációs településeknek az állammal kell tárgyalniuk a finanszírozásáról. Ebben állapodott meg a miniszterelnökkel – tette hozzá. A feladatot a HÉV-vel együtt az állam átveszi – közölte a főpolgármester. Úgy fogalmazott: “az ettől eltérő híreket én sem erősítem meg (…) Sem a BÖSZ elnökeként, sem főpolgármesterként nincs ellentmondás köztem és a kerületi polgármesterek között.”
A parlament december 15-én fogadott el törvénymódosítást az új fővárosi forrásmegosztásról: a jövőben a fővárosi kerületek nagyobb mértékben járulnak hozzá a tömegközlekedés finanszírozásához, mint eddig.