Közélet
Kötcse, 2013. szeptember 15.
Habony Árpád miniszterelnöki tanácsadó (b), Andrew G. Vajna, a nemzeti filmipar megújításáért felelõs kormánybiztos (k) és Havasi Bertalan, a kormányfõ sajtófõnöke (j) érkezik a Polgári Magyarországért Alapítvány rendezvényére Kötcsén 2013. szeptember 15-én.
MTI Fotó: Varga György

TV2: Simicska all-in játszik, Orbán dühöng

Tóth Richi
Tóth Richi

Na, ugye. 2015. 10. 16. 07:13

Az Orbán Viktorral összekülönböző oligarcha esetében hamarosan eljöhet az idő, amikor már nincs mit veszítenie. Ezt a kormányfő környezetében is tudják, tartanak is tőle.

Összefoglaljuk. Hosszú ideje kering a hír, hogy eladó a TV2, Andy Vajna, a nemzeti filmipar fejlesztéséért felelős kormánybiztos pedig megvenné azt. Csütörtökön délután annak rendje és módja szerint meg is írtuk, hogy lepapírozták, ő érkezik a csatorna élére.

Vajna sajtótájékoztatón jelentette be akkor, hogy a TV2-ből az ország vezető kereskedelmi televízióját kívánják létrehozni. Hozzátette, reményei szerint három héten belül megkapják a Gazdasági Versenyhivatal hozzájárulását a tranzakcióhoz.

Beszámolt arról is: a jelenlegi menedzsment tagjai, Simon Zsolt és Yvonne Dederick az átadás levezényléséig, vagyis mintegy másfél hónapig még pozíciójukban maradnak, azt követően azonban az új vezérigazgató dönti el, kivel kíván együttdolgozni.

Jön Lajos

A most már egészen biztosan nem kormánybarát Simicska Lajoshoz köthető cég, a Megapolis Media Zrt. csütörtök este robbantotta a hírt, miszerint nem érvényes az a szerződés, amivel Andy Vajna cége, a Magyar Broadcasting Co. Kft. megvette a TV2-t a TV2 Media Group Holdings Kft-től.

Sárvár, 2012. szeptember 5.
„Simicska Lajos köszönti részvényeseit és alattvalóit!” felirat egy teherautón elhelyezett óriásplakáton a Fidesz-KDNP frakcióülésének otthont adó Park Inn Sárvár szállónál 2012. szeptember 5-én.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt

A cég azt írta közleményében, hogy ők vették meg a csatornát birtokló TV2 Media Group Holdings Kft. 100 százalékos üzletrészét október 13-án. Yvonne Perla Dederick és Simon Zsolt János ügyvezetők a Megapolis Media Zrt. hozzájárulása nélkül adták el a csatornát Vajnának, ezért azonnali hatállyal kirúgták őket.

A 24.hu kereste telefonon Simicska Lajost, nem értük el, de a környezetéből úgy értesültünk, hogy megviselte az, hogy a Közgép-dolgozók felét el kellett küldenie, mert visszaestek a beruházások, nem jutnak elég megrendeléshez.

„Lajos all-in játszik már régóta, a Megapolisnak pedig még illik is a portfóliójába egy tévécsatorna”, tudtuk meg az oligarcha környezetéből.

A Megapolis tulajdonosa, Fonyó Károly az ATV esti adásában elmondta: Yvonne Dedericktől és Simon Zsolttól vette meg cége a TV2-t, az adásvételi szerződés létrejöttéről nekik is tudomásuk volt, így értetlenül áll a fejlemények előtt. Arról nem kívánt nyilatkozni, hogy mik a tervei a csatornával, azt viszont elmondta, hogy több milliárdos adóssága van a TV2-nek, ennek ellenére jó üzletnek tartja.

A harmadik név a kalapban

A csatorna csütörtök este ünnepelte a 18. születésnapját, a 24.hu is ott volt, Hajdú Péter pedig kijelentette, Vajna a tulajdonos, a TV2 pedig nem egy használt Trabant.

A csavar az egészben az, hogy a Blikk információi szerint a buli egy pontján felhívták a színpadra Yvonne Dedericket és Simon Zsoltot, akik azt mondták, hogy amíg nem zárul le a tranzakció Vajnáékkal, addig 100%-ban kettejüké a cég. Akiket Simicskáék kirúgtak elviekben.

A bulvárlap kereste Vajnát, aki a sajtósához, Kaminski Fannyhoz irányította őket, aki úgy fogalmazott, amint tisztán látnak az ügyben, közleményt fognak kiadni. Egyelőre csak annyit mondhatnak, hogy a már fentebb is idézett sajtótájékoztatón elhangzottakat nem érinti az ügy.

Orbán dühöng

A kormányfő az EU-csúcson hadakozott csütörtökön, a fő téma a menekültügy volt, megoldás nem született Európa vezetői között, csak félmegoldás. A környezetéből csak annyit sikerült megtudnunk, hogy Orbán dühöng, amiért volt kollégiumi szobatársa keresztbe tehetett az üzletnek és nem sikerült Vajnának tető alá hoznia az üzletet.

Simicska egyre veszélyesebb, ezt Orbán is tudja. Hamarosan eljön az az idő, amikor Simicskának már nem lesz veszítenivalója, ami félelmetes lesz, összegezett forrásunk.

Próbáltuk megtudni, hogy akkor most tényleg Vajna vette meg a csatornát, levelet küldtünk Havasi Bertalannak, a kormányfő sajtósának. Arra is kíváncsiak voltunk, hogy a nemzeti filmipar fejlesztéséért felelős kormánybiztosi pozíció és a tévé tulajdonlása esetlegesen összeférhetetlenséget eredményez, amint kapunk választ, jelezzük.

A TV2 szerint…

Ha bárkit is érdekel, hogy mi a csatorna hivatalos álláspontja az ügyben, ők is közleményt adtak ki. A Vajna érdekeltségébe tartozó Magyar Broadcasting Co. Kft. “a mai napon adásvételi szerződést írt alá a TV2 Média Csoport Kft. 100%-os üzletrésze és a CEE Broadcasting Limited alaptőkéjének 100%-át megtestesítő részvényei megszerzéséről”. A szerződést az eladó TV2 Media Group Holdings Kft. és a CEE Broadcasting Holding Kft. nevében törvényes képvsielői irták alá. “A Magyar Broadcasting Co. Kft. így a TV2 Média Csoport Kft. és a CEE Broadcasting Limited üzletrészének tulajdonjogát per-, teher- és igénymentesen, érvényes szerződés alapján szerzi meg”

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.