Kérdéses, hogy az EU-ajánlásokat vagy kötelező előírásokat Magyarországon be lehet-e majd vezetni. A szigorhoz, például a repülőtereken is használt fémdetektoros beléptető kapu kiépítéséhez rengeteg pénz kellene – mondták a Magyar Nemzetnek a Vasutasok Szakszervezetnél.
Meleg János elnök kifejtette, az európai érdekvédelmi partnerektől hallottak a kezdeményezésről, de ahogy korábban a bliccelők ellen a három budapesti főpályaudvaron telepített rendszer sem működött igazán, úgy a mostani elképzelések itthoni hatékonysága is erősen megkérdőjelezhető.
A szigorításról szóló javaslat azért került napirendre, mert az utóbbi időben részben a migrációs hullám, részben a vasút elleni támadások miatt egyre többen követeltek fokozott biztonságot a vonatokon, elsősorban Nyugat-Európában.
Kotter József, a Vasutasok Szakszervezetének érdekvédelmi alelnöke ugyancsak arról beszélt a lapnak, hogy ha el is fogadnak bármilyen szigorítást uniós szinten, annak komoly kifutási ideje lesz, ha egyáltalán megvalósul. A magyar vasutak esetében a szakszervezeti alelnök szerint inkább két másik jelenségre kell odafigyelni: az utasok egymás közötti atrocitásaira, zaklatására, illetve a jegyvizsgálókat ért inzultusokra. „Ehhez pedig a jelenlegi közel 700-nál jóval több vasútőrre lenne szükség – tette hozzá.