Közélet

Sorra égnek ki a BKV buszai

Kedden kiégett a BKV egyik busza a XX. kerületben a Pesterzsébet vasútállomás megállónál. A jármű egyike volt annak a 13 használt Van Hool A300 típusú autóbusznak, amelyeket a BKV 2011-ben szerzett be a hollandiai Nijmegenből és 2012 áprilisában állított forgalomba Budapesten.

A Lánglovagok.hu szerint a tűz a motortérben keletkezett és átterjedt az utastérre is. A portál fotói szerint ugyan a busz nem égett ki teljesen, de aligha valószínű, hogy a 15 éves járművet gazdaságosan rendbe lehetne hozni. (BKV-sok szerint a busz javítható.)

Fotó: langlovagok.hu
Fotó: langlovagok.hu

A Van Hool busz kiégése a BKV nagyon rossz sorozatának újabb epizódja, a keddi esemény ugyanis immár a harmadik olyan alkalom volt, hogy a BKV egy nemrég beszerzett használt buszát veszíti el egy tűzesetben. Égett már ki Mercedes Citaro, Volvo és Van Hool is, a tűzesetek tehát nem vezethetők vissza valamilyen típushibára. 

Két hétig sem közlekedett az a Volvo 7000 típusú autóbusz, amely vasárnap égett rommá az Istenhegyi úton a Városkút megállónál. A 21A vonalon közlekedő buszt a BKV szeptember elsején állította forgalomba. Ezt és 37 társát a társaság Berlinből vásárolta; a 38 buszból mindössze 5 állt eddig forgalomba és egyikük máris az enyészeté. 

Fotó: MTI
Fotó: MTI

Érdekes egyébként, hogy a “használt, de jó állapotú” járművek beszerzésére korábban büszke BKK és a BKV a 38 szóló Volvo beszerzését gyakorlatilag nem is kommunikálta, ahogyan annak a 25 darab első generációs Mercedes Citarónak a beszerzését sem, amelyek többsége Frankfurtból érkezett Budapestre, és amelyek szintén szeptember elsején álltak forgalomba a fővárosban. 

A lapítás a használt Mercik esetében annyiban érthető, hogy a közelmúltban két ilyen busz is bekerült a hírekbe, de a BKK/BKV egyikre sem lehet büszke. Februárban egy ugyancsak Frankfurtból beszerzett, 2003-ban gyártott Citaro égett porrá a Nagyajtai utcában. A jármű alig 3 évet teljesített a BKV flottájában. 

kiegettmercedes_mti
Fotó: MTI

A vasárnap kiégett Volvo vezetőjét füstmérgezéssel kellett kórházba szállítani, mert az utasok leszállítása után visszament a buszhoz és megpróbálta eloltani vagy legalábbis csökkenteni a lángokat, ekkor lett rosszul. A buszvezető füstmérgezése az eddigi legsúlyosabb sérülés, amelyet az utóbbi időben kigyulladt busz okozott. Az, hogy ennél komolyabb baj mindeddig nem történt, csak a buszvezetők lélekjelenlétén és a szerencsén múlt. 

Nem volt szerencséje azonban annak a 23 éves fiúnak, akit július végén ért baleset a 134-es járaton közlekedő használt Citarón. A buszon a hűtővizes cső durrant el, s mivel a padlón lévő szerelőlap nem volt rögzítve, a forró, olajos víz gejzírként tört be az utastérbe; a fiút másodfokú égési sérülésekkel szállították kórházba, a lábán sérült meg. A buszt a rendőrség lefoglalta; az ügy súlyosságát mutatja, hogy a hatóság foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés ügyében nyomoz. 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik