Közélet
lezuhant kisrepülő (lezuhant kisrepülő, )

Ismert fogorvos zuhant le a kisrepülővel

A fedélzeten két ember utazott, egyiküket nem sikerült megmenteniük, a fogorvos még mindig életveszélyben van.

Korábban a témában:

A Hír24 is beszámolt a balesetről, a fedélzeten két ember utazott, egyikük állapotát stabilizálták, társát próbálták újraéleszteni, de nem sikerült megmenteniük. Az Országos Mentőszolgálat szóvivője az MTI-nek elmondta, a riasztás után a balatonfüredi és a budaörsi mentőhelikopter, valamint Székesfehérvárról egy esetkocsi érkezett a helyszínre. A baleset áldozatát, egy – egy 60 év körüli férfit a szakszerű újraélesztés ellenére nem tudták megmenteni. Társa, egy 55 év körüli férfi eszméletlen volt a mentők kiérkezésekor. Életmentő beavatkozást végeztek rajta. Ezután az egyik mentőhelikopter a székesfehérvári kórházba vitte.

A Teol.hu információi szerint az 55 éves férfi egy ismert szekszárdi fogorvos szenvedett balesetet, még mindig életveszélyben van.

Álló motor, meredek szög

Álló vagy kis teljesítményen működő motorral, meredek szögben csapódott a földbe csütörtök délután Úrhida mellett a Sting S4-es ultrakönnyű repülőgép – tájékoztatta a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) szóvivője az MTI-t.

Bajkó Erika közölte: a szemtanú által elmondottakból az derül ki, hogy a pilóta zuhanásból próbálta kivenni a repülőgépet, és csak az utolsó métereken használták a mentőernyőt. A vizsgálatok szerint a gép nem kormányhiba miatt zuhant le, a kormányszervek ugyanis működőképesek voltak.

A gép fedélzetén két pilóta volt, az egyiknek nagy, a másiknak viszonylag nagy gyakorlata volt. A leadott repülési terv szerint Dunaújvárosban szálltak fel és Börgöndre tartottak volna. A fedélzeten volt egy navigációs berendezés, amelynek adatait a szakemberek megpróbálják kinyerni; ha a pilóták használták, akkor az rögzítette a repülési útvonalat.

A tavaly novemberben gyártott gép roncsait Börgöndre szállították, ahol további vizsgálatoknak vetik alá, ezek során elsősorban a motort és az üzemanyag-ellátó rendszert veszik szemügyre.

A TL-2000 Sting S4-es cseh lajstromban volt. Ezeket a gépeket Csehországban tervezték, 1997-ben kezdték gyártani, azóta több mint 150-et adtak el belőle. A kompozit anyagokból készült egymotoros gép csaknem 7 méter hosszú, 2,1 méter magas, szárnyfesztávolsága 9,2 méter, súlya 450 kilogramm. A soros, négyhengeres Rotax motor 255 kilométer/órás (138 csomós) sebességre gyorsítja a gépet, utazósebessége 220 kilométer/óra, hatótávolsága ezer kilométer.

 

Ajánlott videó mutasd mind

Magyar modell: bizonygatják, hogy felkészültünk a második hullámra, de a szakadék szélén állunk

Úgy tetszik, stratégiát váltott és mindent egy lapra tesz fel az Orbán-kormány: a fertőzöttek száma már nem fontos, csak a halálesetek elkerülése és az ország működése. Csakhogy sem a tesztelés, sem a kontaktkutatás, sem a járványügy nem működik olajozottan. Ez veszélyes kombináció lehet, és bár a kormány szerint az egészségügy felkészülten várja a betegek érkezését, ezzel ellentétes hírek is érkeznek.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.