Öt éve keresik a választ annak a fiatal lánynak a rokonai, aki 2010. március 15-én, a győri vasútállomáson kiesett a vonatból, majd egy tolató szerelvény halálra gázolta. A rendőrség balesetként vizsgálta az ügyet, és három év után lezárta úgy, hogy nem talált felelőst – írja a Bors. A család kitartásának köszönhető, hogy az ügyészség végül nyomozást rendelt el. Mindez tavaly januárban történt, azóta egyszer, még a nyáron ismételték meg a helyszíni szemlét, de vonat nélkül. Ha öt éven belül nem lesz gyanúsítottja az ügynek, akkor elévül, márpedig a következő hónapban lejár a határidő.
A helyszínelésen a közlekedési szakértő egy új, saját teóriával állt elő. Ez merőben más verziót feltételez, lényege: a fiatal lány halálát az okozta, hogy háromszor rácsapódott a vonatajtó – mondta a lapnak a család ügyvédje. Ez azt jelentené, hogy a MÁV részéről semmilyen felelősség nem terhelne senkit. Beszédes ugyanakkor, hogy az igazságügyi orvos szakértő ehhez a teóriához nem csatlakozik, már csak azért sem, mert a hátsérülést nehéz a szemből érkező (ajtó)ütésekkel magyarázni.
A lány édesanyja korábban a Borsnak elmondta, hogy a hivatalos verzió szerint a lány rossz járatra szállt, kiugrott a mozgó vonatból, és halálos sérüléseket szenvedett. A család szerint az ajtó zárja nem működött, majd kicsapódott – ez vezetett szerettük halálához.
A boncolási jegyzőkönyv szerint teste bal oldalán voltak kő okozta horzsolások és zúzódások, míg a rendőrségi és a MÁV-jegyzőkönyv szerint a hátán fekve gázolta el a tolató szerelvény, és a bal kezét levágta a kerék. Vajon hogyan fordulhatott meg 180 fokot a síneken? – teszi fel a kérdést az édesanya, aki szerint a kalauznak észre kellett volna vennie, hogy nem működik az ajtó, a szerelvény tolatásvezetője pedig nem volt a helyén, így nem észlelhette, hogy a lány a sínen fekszik. A szülők azt feltételezik: a hivatalos verzióval ellentétben lányuk magához tért az esés után, meg is fordult a sínen, de hiába integetett, senki nem vette észre.