Egy autista lányt szállítottak le a buszról, fenyegettek meg és neveztek gyogyósnak az ellenőrök múlt pénteken, a 7-es busz vonalán – állítja az érintett utas barátja, aki a BKV-Figyelőn osztotta meg a történetet. Barbara eszerint érvényes bérlettel utazott, amelyet néhány nappal korábban vett, még a blokkot is bemutatta, de ez sem győzte meg a BKK embereit. Közölték vele, a bérlet hamis.
A lány hozzátartozója szerint Barbarán lehet látni, hogy nem hétköznapi. Egy biztos, nagyon nehezen kommunikál az emberekkel, főleg ha azok számára idegenek és fenyegetően viselkednek. „Gondolom, az ellenőröknek is egyből lejött, hogy prédára akadtak” – írta. Megkérdezték tőle, hogy honnan szerezte a szelvényt, a lány pedig hiába mondta, hogy a fizetéséből vette, megragadták és a Bosnyák térnél leszállították. Állítólag azt vágták a fejéhez, hogy a gyogyósoknak nincs munkájuk, így pénzük se bérletre. Ők pedig tudják, hogy árulnak hamis bérleteket olcsóbban, amit a nincstelen hülyék megvesznek.
„Elkérték tőle az iratait. Mivel nagyon megijedt és félt, hogy megverik, ezért odaadta. Felírták az adatait és közölték vele, ha még egyszer meglátják a buszon, rendőrt hívnak rá és bevitetik. Azt tanácsolták neki, hogy maradjon otthon és babázzon vagy nézze a Mazsolát a tévében, de ne mások adóján foglalja a helyet a buszon. Ezt követően ő gyalog jött haza a Bosnyák tértől Újpalotára eléggé zaklatott állapotban” – áll a beszámolóban.
Barbara végül úgy döntött, befizeti a bírságot, mert már nem akar ezzel foglalkozni. Barátját is arra kérte, ne intézkedjen, ám ő mégis megírta a levelet, amit a Budapesti Közlekedési Központnak is elküldött, remélve, hogy a hogy többet nem fordul elő hasonló.
A Hír24 is kereste a BKK-t az ügyben,. A sajtóosztály a megjelentek kapcsán közölte, a történtek tisztázása érdekében azonnal vizsgálatot indítottak. A pótdíjazottak között azonban egyelőre nem találtak olyan személyt, akire illene a blogon olvasható leírás, és ügyfélszolgálatukhoz sem érkezett panasz az állítólagos esettel kapcsolatban a blognak a bejelentést tevő, illetve utasuk részéről. “Ettől függetlenül természetesen tovább folytatjuk a minden részletre kiterjedő, alapos vizsgálatot. Ehhez azonban pótdíjazott utasunk együttműködése is szükséges, ezért arra kérjük a bejegyzés íróját, haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot a BKK ügyfélszolgálatával, hogy az ügyet mindenki számára minél hamarabb megnyugtatóan rendezhessük”- írják.
Hangsúlyozzák: a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt figyelemmel kíséri jegyellenőrei tevékenységét, utasaik panaszát ezért minden esetben teljes körűen kivizsgálják. A leírthoz hasonló eseteket pedig a leghatározottabban elítélik. “Amennyiben bebizonyosodik, hogy egyik munkatársunk valóban nem az előírások szerint végezte a munkáját, megtesszük a szükséges munkajogi lépéseket, jelenleg azonban a blogbejegyzésen kívül a leírtak valóságtartalma semmivel nem alátámasztott” – olvasható a közleményben.