A BKV elismerte: a sínrepedések, illetve a sínek kopása is közrejátszott abban, hogy keddtől 80-ról 60 kilométeres sebességre csökkentette a 3-as metró maximális sebességét.
A jövő év elején újabb vizsgálatok következnek, ezek után látják majd, hogy egyes szakaszokon feloldható-e a korlátozás beavatkozás nélkül, vagy lehetséges-e a hibák kijavítása síncsiszolással. Ugyanakkor az sem kizárt, hogy újabb korlátozásokat kell majd bevezetni.
A társaság állítja, hogy a sebesség csökkentése alig növeli a menetidőt. Folyamatosan figyelik a forgalmat, és ha kell, változtatnak a szerelvények követési idején.
A Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke ugyanakkor úgy látja, hogy nagyon nehezen tudják tartanki kollégái a menetrendet, a metróvezetők feszített munkatempóban dolgoznak, és műszaki hibák is okoznak nehézségeket. Gulyás Attila hozzátette: kezdeményezni fogja, hogy módosítsák a menetrendet.
Ködbe vész a felújítás
A 3-as metróvonalon a legrégebbi – a Nagyvárad tér és a Deák tér közötti – szakasz 35, a legújabb – az Árpád híd és az Újpest városközpont közötti – rész 21 éves. A pálya vasanyagát az eltelt idő alatt nem cserélték ki, csak kisebb beavatkozások voltak. A vágányok állapota miatt néhány éve a pálya kopását is figyelik, és ultrahangos vizsgálatot is folytattak.
Tervezik ugyan a vonal felújítását, illetve meghosszabbítását, de ehhez uniós forrásokat kell igénybe venni. Ezek lehívásához a szükséges feladatokat a Budapesti Közlekedési Központtal egyeztetve megkezdték, a költségekről és a műszaki tartalomról a BKV egyelőre nem tudott nyilatkozni.