Utasunk szerint Budaörs közlekedése jó is és rossz is. Néhány busz ritkán, van amelyik sűrűn jár, ám a menetrendet mégsem mindig tartják a buszvezetők, mert nincsenek arról tájékoztatva, mikor kell indulniuk. Olvasónk arról ír, hogy a járatok ésszerű átalakításával még takarékosabb, és jobb lenne a közlekedés:
Tisztelt BKV figyelő!
Budaörsi vagyok, minden nap utazok a fővárosba. Reggel és délután a 188E buszt veszem igénybe, egyébiránt hétköznap a 240E, hétvégén a 240 jelzésű buszokkal utazom. Utóbbival semmi problémám, kifejezetten pozitív a véleményem róla, mindig pontosan indulnak, a menetidőt tartják és a 6-7 perces menetrendi követési idő mindig be van tartva, minden környéki településnek hasonló hétvégi kiszolgálást kívánok. Ellenben az első kettővel problémáim vannak.
A 188E Budaörs külső részének (ahol én is lakom) átszállás nélküli kapcsolata. Fél óránként jár. Itt a vonalvezetéssel és követéssel szintén nincs gond, de néha belegondolok, hogy mennyivel jobban tudnék ennek örülni, ha meg is állna a busz ott, ahol fel akarok szállni. (Kétségtelen, hogy szerintem a megálló nehéz megközelítése miatt én vagyok az egyetlen egész nap, aki felszáll, nyilván a vezető sem hisz a szemének.) Többször előfordult már, hogy nem tudtam felszállni, vagy leszállni, mert a busz a jelzés ellenére sem állt meg. Ez csak az egyik probléma a vonallal. A busz a 40E-vel közösen ad “expressz” kiszolgálást városunknak, ami működik is, elkerülik az összes dugót, de a 2 vonalra 4 buszt állítanak be minden nap, és úgy van kidolgozva a menetrend, hogy minden budapesti indulásnál táblát kell váltani.
Ez nem mindig sikerül. Sőt, néha tábla sincs, csak egy papírfecni, járatszámmal ellátva. A sofőrök gyakran tájékozatlanok, és az első délutáni indulás rendszeresen késik. A 240E busz már sokkal jobb eset. Egész nap jár, sűrű követéssel, és még nem hagyott ott a megállóban engem egy busz sem, de ez a járat gyakorlatilag a dugóban áll minden reggel és délután. Az egyik gócpont a Gazdagréti út-Budaörsi őt kereszteződés, ahol a lámpa gazdagrét felé 3 autót enged át, és mivel 1-1 sávos az út, mi sem mozdulunk. A másik gond, hogy a Baross téren metrót épít a dicső magyar állam, és az ott felhalmozódó autósor a Rákóczi út – Hegyalja út útvonalon a Budaörsi útra is kiterjed. Ráadásul csak egyetlen megállóért megy erre a busz, ahol a 61-es villamosra lehet átszállni, de ezt a körtéren is megtehetnénk, cserébe 10-15 percet kések a menetrendhez képest, amiben amúgy is 20 perc menetidő áll(-t 10 éven át) ami egyértelműen irreális. Viszont látva, hogy a 40E-188E buszok a Nagyszőlős utcán haladva, dugómentesen milyen szépen, menetrendi idő előtt megérkeznek a körtérre érthetetlen, hogy a 240E (régi 40gy) miért nem arra megy.
Mindemellett azt is megkérdőjelezem, hogy a 2 éjszakai indulás Budaörsre untig elég-e, rengetegen mennek haza éjjel, de 1 óra után már pesten ragadnak.
Ez Budaörs közlekedése, és az, hogy kisebb módosításokkal gyakorlatilag olcsóbban hogy lehetne megoldani a gyorsabb eljutást a városba. Hisz ha 240E Nagyszőlősön menne a 40E-re sem lenne szükség.
Tamás Kelemen