Tech

Felfedte lapjait az Apple

Apple-MacBookPro (Apple MacBookPro)
Apple-MacBookPro (Apple MacBookPro)

Hétfőn elkezdődött az idei WWDC fejlesztői konferencia, az Apple San Franciscóban mutatja be újdonságait.

Az egész héten át tartó eseményt megnyitó keynote nem szolgált különösebb meglepetésekkel. S bár Tim Cook nem tudta feledtetni, hogy tavaly még Steve Jobs mutatta be az újításokat, mégis hozta a papírformát, és annak ellenére nem okozott csalódást, hogy az előadás tartalma nem nyújtott az előzetes várakozásoknál és pletykáknál sokkal többet.

Talán első helyen érdemes említeni, hogy megújult a MacBook termékpaletta – a Pro negyedével vékonyabb és ötödével könnyebb elődjénél, a friss hardver mégis jelentős előrelépést jelent az elődhöz képest. A szó szerint leglátványosabb újítás a képernyő, az elsőként az iPhone-nál megismert “retina” kijelző – a 2880×1800-as felbontás egy HDTV két és félszerese. A laptop hét órát bír egyetlen töltéssel, a 15,4″ modell ára pedig “csak” 2200 dollár (valamivel több, mint félmillió forint).

A Macbook Air ezzel szemben nem lett se kisebb, se könnyebb (igaz, nem is nagyon volt már hova csökkennie), viszont új Intel processzort, az elődnél 60 százalékkal fürgébb grafikus gyorsítót kapott, az USB 3.0 pedig gyorsabb csatlakozást biztosít.

Az Apple fejlesztői a hardver mellett a szoftvert sem felejtették el. A cég valóban szakított a Google-lal, és saját térképszolgáltatással állt elő, de a Siri sem lett butább megjelenése óta – kibővült funkcionalitásával olyan dolgokra is megkérhetjük, amikre eddig nem. Képes elindítani alkalmazásokat, figyelmeztetni, ha valakit nem hívtunk vissza, ha pedig szólunk neki, hogy épp vezetünk, úgy teljesíti digitális kívánságainkat, hogy közben a készülékre rá se kell nézzünk, hiszen a biztonság kedvéért sötét marad.

Nem lett volna igazi Apple-esemény, ha nem hangzanak el a szinte hihetetlen statisztikai adatok: Tim Cook büszkén jelentette, hogy az általa vezetett cég immáron 155 országban 400 millió vásárlót tudhat magáénak, akik az App Store-ban 650 ezer alkalmazás közül választhatnak, mely kínálat egy-egy darabját már összesen 30 milliárdszor töltötték le, ami a fejlesztők számára 5 milliárd dolláros bevételt jelentett.

Az egyetlen, ami igazából (szerintünk) hiányzott, a klasszikusnak számító “one more thing” bejelentés volt. A keynote lezárásaként Jobs – mint annak idején Columbo nyomozó – a tapsvihar után mindig visszafordult és bejelentett “még egy dolgot”, ami általában a csokiöntet volt, a torta habján. Tim Cook úgy döntött, hogy nem folytatja a hagyományt, pedig a legtöbb jelenlévő abban reménykedett, hogy legalább a kontúrjait megpillanthatjuk a (várhatóan) ősszel bemutatandó új iPhone-nak.

Az előbbiek azonban csak a legfontosabb újítások voltak, így akit érdekelnek a további részletek, annak ajánljuk a teljes keynote videofelvételét, hiszen szó esett még egyebek mellett az iOS6-ról, az OS X-ről, a térképszolgáltatás képességeiről, az új SmartCover védelméről és az Apple vadi új appjeiről is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik