A közösségi oldal június első hetében tartott világméretű szavazást: a közel egymilliárdos “lakosság” arról dönthetett, hogy életbe lépjen-e az oldal új adatkezelési irányelve, amellyel a facebookos hirdetéseket a felhasználók “közösségi viselkedéséhez” szabnák.
A szavazást lezárták, és a Facebook tájékoztatása szerint sajnos nem voksoltak elegen ahhoz, hogy a döntés a közösségi oldalra nézve kötőerővel bírjon – a 900 millió felhasználó közül ugyanis mindössze 342 632 járult a virtuális urnához. Ez 0,038 százalékos részvételt jelent – vagyis minden 2626,72 facebookozó közül 1 nyilvánított véleményt -, az eredményességi küszöb ennek majdnem nyolcszázszorosa, 30 százalék lett volna.
Az oldal közleménye szerint “a jelentős tájékoztatási erőfeszítések ellenére kisszámú és a teljes közösséget nem képviselő százalékú ember szavazott“, ezért – bár a szavazók 89,94 százaléka ellene volt – bevezetik az új adatkezelési irányelveket. Méghozzá azonnal.
Halkan merjük csak megkérdezni: a szavazással kapcsolatos “jelentős tájékoztatási erőfeszítések” elértek titeket?