Tech

Éjjelente zaklatják a vodafone-osokat

Kollégánk és fórumozók is jelezték, hogy mostanság az éjszaka közepén ismeretlen telefonhívásokra ébrednek. Kizárólag vodafone-osok.

Úgy tűnik, több százas nagyságrendben zaklatják az éjszakák során a Vodafone hazai ügyfeleit. A szlovákiai hívószámról érkező hívások jellemzően az éjszaka közepén érkeznek, gondosan ügyelve arra, hogy szinte lehetetlen legyen felvenni a hívást. Valószínűleg arra játszanak, hogy elővigyázatlanul visszahívást kezdjünk és máris emelt díjat fizethetünk. Olyanok is áldozatok, akiknek titkos a számuk. Ezt a Vodafone-nál elismerték, és hozzátették: nagy erőkkel foglalkoznak az üggyel.

A Vodafone sajtóosztályán csütörtökön hivatalosan megerősítették, hogy a hálózatukba a + 421232112230 -es szlovákiai számról az elmúlt héten valóban több száz „spamhívás” érkezett. Hozzátették: a különböző fórumokon terjedő hírek nem igazak, mondván a hálózatukon fogadott hívásokért nem számláznak. Az ügyfeleknek kizárólag olyan díjakat jogosult felszámolni a Vodafone, amilyenekre a tarifacsomagja szerint leszerződött. Egyébként semmilyen tarifacsomagjukban nem nyújtanak nemzetközi irányú emelt díjas szolgáltatást – tették hozzá, tehát ilyet nem is számláz ki az ügyfeleknek.

Fontos azonban: ha a számot visszahívják, számláz a szolgáltató. Ebben az esetben az adott szám felhívása annyiba kerül(ne), mint amennyi egy Szlovákiába induló normál hívás díja – közölték a Hír24 megkeresésére.

Ez komoly: ne vedd fel!

Az esetek számának tükrében, valamint, hogy hónapok óta tart – mint a fórumbejegyzésekből kiderült – figyelemre méltó, hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz, mint azt érdeklődésünkre közölték, eddig egyetlen panaszbejelentés sem érkezett. (Így nem is jártak el miatta.)

Azt ígérték, ha bármilyen bejelentést kapnak, gyorsan kivizsgálják és tájékoztatást adnak. Ez azért rámutat arra, hogy az emberek nem nagyon tudják hova forduljanak ilyen esetekben. A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelet mellett éppen médiahatóságot lehetne keresi, de valljuk be, a honlapjukon nem látni olyan egyértelmű felületet, amelyen a panaszbejelentést meg lehetne tenni. Kérdésünkre, hogy magánszemélyként mit ajánlanak: a központi e-mail címet – mondták.

Megoldásként talán a legegyszerűbb elmenteni a számot, mivel úgy tűnik, azt nem nagyon variálják, és hozzárendelni a nem kívánt hívók listájához. Vagy mint a képen „Ne vedd fel!” címkét adni neki.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik