A Tokióban fejlesztett lopásgátló egy olyan ülés, ami érzékeli a rá nehezedő súlyt és ez alapján dönti el, hogy valaki jogosult-e a kocsi elindítására. A rendszer természetesen nem az össztömeget méri, hanem pontonként felvett adatokat összegzi – gyakorlatilag a fenékformát elemzi.
Az ülés a többi között figyelembe veszi az érintkezés teljes felületét, a legtöbb és legkevesebb nyomással rendelkező helyeket, majd ezeket a méréseket összegezve állapítja meg, hogy a sofőr vagy egy tolvaj próbálja elindítani a kocsit.
Mint ahogy a fenekeknél általában, most is az összhatás számít.
Forrás: Advanced Institute of Industrial Technology
A fejlesztők elmondása szerint a rendszer (laboratóriumi körülmények között) 98%-os pontosságot ért el, éppen ezért a csapat autógyártókkal együttműködve, 2-3 éven belül dobná piacra a “fenékleolvasót”.