Tech

Bújtatott reklám a Facebookon

A közösségi oldalon jövőre állítólag már nemcsak a jobb oldalon, hanem a hírfolyamban is találkozunk hirdetésekkel.

A Facebook nem először próbálkozik a közösségi tartalom és a reklám vegyítésével: 2006 és 2008 között a hirdetők fizethettek azért, hogy megjelenjenek a felhasználók hírfolyamában. A lehetőséget végül azért szüntették meg, mert az így megjelenő reklámtartalmak túlságosan környezetidegen módon jelentek meg és zavarták a felhasználói élményt.

Nos, a TechCrunch névtelen forrása szerint sikerült megoldani a problémát és 2012 januárjától nem szabad azon meglepődnünk, ha egy “szponzorált bejegyzés” jön velünk szembe.


“A bejegyzés megjelenéséért valaki fizetett.”
Forrás: TechCrunch

Az új rendszer két szempontból is figyelne a már említett felhasználói élmény épségére. Egyrészről csak olyan hirdetők jelenhetnek meg, akiket mi vagy ismerőseink a korábbiakban már lájkoltunk, vagyis legalább valamennyi közünk van hozzá, legalább valamennyire érdekelhet minket. Másrészről – legalábbis a kezdeti időszakban – a hírfolyamban megjelenő szponzorált történetek száma nem haladja meg a napi egyet.

Mint minden, a közösségi oldalt érintő változásnál, ebben az esetben is nyilván óriási lesz a felháborodás: többen arra fognak panaszkodni, hogy a hírfolyamban elhelyezett, ráadásul személyre szabott reklám minden emberi jogot sért, míg mások azzal érvelnek majd, hogy ingyenes szolgáltatás lévén a Facebook nyugodtan reklámozzon annyit, amennyit csak szeretne.

És sajnos már most tudjuk, hogy lesznek olyan csalók, akik némi pénzért garantálni fogják a Facebook “reklámmentesítését” és természetesen lesznek olyanok, akik majd fizetnek is a (valószínűleg) nem létező szolgáltatásért.

Még egyszer le kell szögezni, hogy egyelőre csak egy névtelen forrásról van szó, mégis, titeket hogyan érintene? Felháborító az ismerősök bejegyzései közötti babrálás vagy egy dizájnváltást nehezebben viselnétek?

Ajánlott videó

Olvasói sztorik