Tech

Hogy miért nem tudjuk letenni a Facebookot?

A közösségi oldal által készíttetett tanulmány szerint az arcokban rejlik a titok nyitja.

A NeuroFocus által elvégzett kutatás a Facebookot a Yahoo és a New York Times oldalaival mérte össze, és arra a megállapításra jutott, hogy a figyelem, az érzelmi elkötelezettség és a látottakra való emlékezés kategóriáiban is a közösségi oldal szerezte a legmagasabb pontszámokat.

A kutatást végző vállalat vezérigazgatójának elmondása szerint ezek az eredmények annak köszönhetőek, hogy a közösségi oldal domináns vonásai között szerepel különböző arcok megjelenítése.

Röviden összefoglalva arról van szó, hogy mivel gyerekkorunk óta figyeljük embertársaink arcát az adott pillanatban megélt érzelmek és nonverbális üzenetek felfogása érdekében, ezért arcok jelenlétében az agyunk jobban dolgozik.

A kutatók azt a következtetést is levonták, hogy a Yahoo és a New York Times valószínűleg magasabb olvasói figyelmet érhetne el, amennyiben az általuk publikált cikkekben felismerhető arcok jelennének meg – még úgy is, hogy a közszereplőkhöz valószínűleg gyengébb érzelmi szálak fűznek, mint saját ismerőseinkhez.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik