Tech

Már a játékfejlesztők is kalapoznak

Nemcsak új fizetési modellek és terjesztési módszerek jelentek meg a játékfejlesztésben, hanem a finanszírozást is megpróbálják forradalmasítani.

Klasszikus esetben egy befektető vagy egy kiadó áll a projektek mögött – az utóbbi nem csupán a stúdió munkatársainak fizetését, a fejlesztéshez használt eszközöket biztosítja, de komoly összegeket öl a készülő játék reklámozásába is.

Egyre több lehetőségük van azonban azoknak a csapatoknak, akiknek nem sikerül meggyőzni egyetlen terjesztőt sem, vagy éppenséggel szeretnék teljes mértékben megőrizni a függetlenségüket, de hiányzik az anyagi háttér a zseniális ötlet megvalósítása mögül.

A Kickstarter nevű online közösségi platform főleg művészek, zenészek, filmesek számára biztosított eddig kiváló ugródeszkát – most az egyik, egyébként aránylag komoly múlttal és tapasztalattal rendelkező fejlesztőstúdió, a Robomodo is csatlakozott a kezdeményezéshez. Konzolos játékfejlesztőként ők próbálkoznak meg elsőként azzal, hogy a Kickstarter segítségével gyűjtsék össze a projekt befejezéséhez szükséges összeget.

Azok, akik hajlandóak kisebb-nagyobb összeget áldozni, akár “executive producer” címet is kaphatnak a stáblistában. Eddig 29-en majdnem ezer dollárt ajánlottak – a cél 35 000 és még van 28 nap ennek elérésére. Akik áldoznának a nemes célra, itt tehetik meg.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik