A Texasi Egyetem fejlesztői csapata egy olyan szemkövetési rendszert alakított ki, amelyet rákapcsolt egy mozgó pico projektorra. A videón is látható félkör alakú felületen a projektor oda vetíti a képet, ahova a játékos néz – és persze azt a nézetet vetíti, amit abban a szögben látnia kell, anélkül, hogy az egeret mozdítva “nézne” oda.
A rendszer természetesen elsősorban first-person shooterekben, vagyis a belső nézetű lövöldözős játékokban simul a leginkább a játékos kezére – jobban mondva szemére -, de a hallgatók repülős szimulátorokat is kipróbáltak, melyeknél a repülő a fej mozgásának megfelelően módosította pályáját.
A fejlesztés korai szakaszában lévő rendszer legnagyobb problémája, hogy működéséhez közvetlenül a szemünket követő kamera előtt kell maradni. Ezen túl azonban az az érzésünk, hogy egyre közelebb kerülünk a még ’80-as években divatját élő virtuális valósághoz, amit nagyon tudunk támogatni.
AJÁNLOTT LINKEK:
További részletek – angolul (Engadget)