Igen, kézenfekvő a vicc, hogy a tanárok eddig is három dimenzióban, ráadásul HD képminőségben oktattak, de komolyra fordítva a szót, egy angol iskola a biológia oktatása során nem a digitális táblákra, hanem a 3D projektorokra esküszik.
Ahogy teszi ezt egy-egy francia, német, olasz, holland, török és svéd oktatási intézmény is, mivel a kísérletet a Texas Instruments 740 diák részvételével végezte el. Ahol normál esetben maketteket vagy 2D ábrákat mutattak volna a gyerekeknek, ott (hála az új felszerelésnek) minden tanuló által jól látható 3D modelleket tudtak bemutatni.
A gyerekekkel az órák előtt és után is röpdolgozatokat írattak, és eredményeiket hagyományos tanítási módszerekkel tanuló diákok eredményeivel vetették össze. A 3D-s osztálytermekben átlagosan 86%-kal jobb eredmények születtek az órák után a hagyományos osztályok 52%-os javulásához képest. Ez valószínűleg annak is köszönhető, hogy a gyerekek figyelmét is jobban leköti az új technológia: a 3D-s tanórára a tanulók 92%-a, míg a hagyományosra csupán 46%-a figyelt.
S míg az eredmények meggyőzőek, a technológia drága, és azt sem szabad elfelejteni, hogy minden csoda három napig tart. Nem lepődnénk meg azon, ha ezek a statisztikák is visszaesnének, ahogy a tanulók hozzászoknak a 3D jelenlétéhez.