Husi Géza dékánhelyettes szerint az egyetemi fejlesztőcsapat már csak egy lépésre van attól, hogy városi közlekedésre alkalmas, alternatív meghajtású járművet hozzon létre.
A verseny során csaknem 77 kilométeres óránkénti végsebességű, Gerundium nevű elektromos autó akkumulátorai a fokozott igénybevétel ellenére sem merültek le, az autó elektronikája az esős időben is tökéletesen működött, ráadásul ezt a kimagasló teljesítményt a versenytársak közül legenergiatakarékosabban valósította meg.
A Debreceni Egyetem elektromos gázpedállal rendelkező, számítógép által vezérelt autója a jelenlegi óránkénti maximum 80 kilométeres sebességet 60-70 méteren éri el, de a szoftver módosításával ennél magasabb végsebességre is képes lehet. A versenyautó kategóriájának első helye mellett a Gerundium nyerte az Audi Progressivity díjat, amely a szakmailag legkifinomultabb, leginnovatívabb és teljesítmény szempontjából a legerősebb autónak adható, továbbá a DE High Voltage a 45 nevezett közül a leginnovatívabb csapat díját is kiérdemelte – ismertette a részleteket Fekete-Szűcs Dániel.
A díjjal együtt az autógyár 4000 eurót adott a jármű továbbfejlesztésére.
AJÁNLOTT LINKEK: