Gazdaság

Akciói miatt büntetik 30 millióra a CBA-t

cba (cba, bolt, )
cba (cba, bolt, )

A reklámújságban szereplő árak nem mindegyik üzletre voltak érvényesek, és nem minden hirdetett terméket lehetett kapni a boltokban.

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt a Gazdasági Versenyhivatal 30 millió forint bírságot szabott ki a CBA Kereskedelmi Kft.-re.

A GVH pénteki közleményéből kiderül: azért  indítottak vizsgálatot a vállalkozással szemben, mert a 2010. május 20. és 29. között érvényes, a CBA üzlethálózat egészét érintő reklámújságját úgy jelentette meg, hogy az abban feltüntetett egyes termékek ára nem volt azonos az ország dunántúli régiójában található CBA üzletekben érvényes árakkal.

A vállalkozás nem gondoskodott arról sem, hogy a termékeket minden franchise üzletében elérhetővé tegye a fogyasztók számára, így a fogyasztók több terméket nem tudtak megvásárolni a nagykanizsai és a zalaegerszegi CBA üzletekben.
A GVH az eljárás során megállapította, hogy a franchise rendszert üzemeltető CBA Kft. nem hozott létre olyan rendszert, amely biztosította volna, hogy a 2009. január 1. és 2011. március 24. között meghirdetett akciókban érintett áruk valamennyi CBA üzletben a megfelelő mennyiségben a fogyasztók rendelkezésére álljanak – áll a GVH közleményében.

A versenyhivatal szerint továbbá a CBA nem alakított ki egységes gyakorlatot az akciós árakra sem, amely miatt a fogyasztók bizonyos esetekben az országos akcióban közölt áraknál nagyobb összeget fizettek az egyes termékekért.
A 30 millió forintos bírság meghatározásánál a versenyhivatal figyelemmel volt arra, hogy a hirdetések több mint két éven át jelentek meg, így a fogyasztók széles körét érték el, továbbá arra, hogy a jogsértést a piac egyik jelentős szereplője követte el – olvasható a közleményben.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik