Mint beszámoltunk róla, a versenyhivatal vizsgálata alapján a jövőben bankkártyahasználat alkalmával a készpénzfelvétel díjáról is tájékoztatnia kell az ügyfeleket a postának. Ennek kapcsán ígértük, megkérdeztük a postát, miért is kell náluk fizetnünk érte, ha használjuk a bankkártyánkat.
A válaszukból kiderül, azért, mert a postai POS terminálok olyan szolgáltatást nyújtanak, mint az ATM-ek, illetve a bankfióki POS terminálok. A bankkártya használat banki díját a kártyát kibocsátó bank határozza meg, a Postának erre nincs ráhatása. A Postán a bankkártya elfogadásért tehát az ügyfeleknek nem kell fizetniük – jegyezték meg.
A Posta a szolgáltatás lebonyolítása előtt tájékoztatja az ügyfeleket arról, hogy nem vásárlási, hanem készpénzfelvételi tranzakciót hajt végre.
Az is kiderült, hogy a postai ügyintézés során legtöbbször igénybevett szolgáltatás („sárga csekk” feladás) esetében nem beszélhetünk fizetési tranzakcióról, hiszen a feladott összeg nem a Posta árbevétele. A befizetett összeget a Posta tovább közvetíti, teljes egészében átutalja a bizonylaton megjelölt bankszámla számra.
A kereskedelmi egységek, vagy a szolgáltatók ügyfélszolgálati pontjai valóban lehetőséget biztosítanak a kártyabirtokos részére díjmentes fizetési tranzakciók (vásárlás) lebonyolítására. A bankkártya elfogadásnak azonban itt is van bank által felszámított díja, de azt a kereskedő fizeti meg a banknak az ügyfél helyett.
A Posta egyébként vizsgálja annak lehetőségét, hogy a közeljövőben milyen formában tudja biztosítani ügyfelei részére a bankkártyás fizetés lehetőségét.