A Magyar Autóklub elnöksége úgy véli: már nincs szó forgalomszabályozási kérdésről, a kizárólagos cél a közösségi közlekedés költségeinek kisajtolása az autósokból.
Csak kérdések sorakoznak a Széll Kálmán Tervben szereplő új adónem kapcsán, így például senki sem tudja, hol lenne a fizetőövezet határa, kinek és mennyit kellene fizetnie, ráadásul nincs elég P+R parkoló a fővárosban.
A közteher bevezetésével tovább csökkenhet az autózás, ami az állami és a parkolási díjakon keresztül a fővárosi bevételeket is mérsékli majd.
Autózzon a fővároson kívül is! A Hír24 megtippelte, mennyibe kerül majd a használatarányos útdíjfizetés az országban. Kattintson a részletekért.
Lehet egy sávval kevesebb?
A Levegő Munkacsoport elvenne az autósoktól irányonként egy-egy forgalmi sávot a budapesti Kossuth Lajos utcában és annak folytatásában, a Rákóczi úton, a felszabaduló helyet pedig kerékpársáv építésére és járdaszélesítésre használná fel.
A szervezet szerint minderre kiváló alkalom a jövőre esedékes átalakítás. A Budapest Szíve program második ütemében átépítik a Ferenciek terét, valamint felújítják a Kossuth Lajos utca és a Rákóczi út burkolatát, és középre helyezik a buszsávokat.