A megkérdezettek több mint fele, 55 százaléka szerint a japán autógyár nem reagált kellő gyorsasággal a felmerült biztonsági gondokra, és 31 százalék nem tartja biztonságosnak a Toyota vagy a gyár luxusmárkája, a Lexus modelljeit.
A hétvégén végzett közvélemény-kutatás szerint a Toyota lassú reagálását leginkább a legmagasabb képzettségű és jövedelmű rétegek kifogásolják, közülük kerülnek a Lexus vásárlói.
Mike Michels, a Toyota amerikai szóvivője nem tartja meglepőnek a felmérés eredményét, mivel a közelmúltban kiemelt figyelem övezte a biztonsági problémákat, és sok találgatás volt a Toyota-ügyben. “Keményen dolgozunk, hogy visszaszerezzük a közvélemény bizalmát, és gyorsan és zökkenőmentesen befejezzük a visszahívásokat” – tette hozzá.
A Toyota már több mint 7,5 millió autóját rendelte vissza az Egyesült Államokban egyebek mellett a beszoruló gázpedálok kijavítására. A nem akaratlagos gyorsítások állítólag legalább 34 halálesetet okoztak. Az autógyár hírnevét az is megtépázta, hogy 133 ezer Prius és 14 ezer Lexus hibrid modellt is vissza kellett hívni fékgondok miatt. A visszahívások folytatódhatnak, félmillió Corolla szorulhat javításra a szervókormány problémája miatt, az ezzel kapcsolatos panaszokat a közlekedésbiztonsági felügyelet vizsgálja.