Üzleti tippek

Magyarosan haladunk a digitalizációval

Nagyobb a lendület, mint a hatásfok a Digiméter kutatása szerint.

A hazai kkv-szektor nagy része még épphogy csak belefogott a digitalizációba, bár minél nagyobb egy cég, annál előrébb tart – derül ki a felmérésből. Az adminisztrációs folyamatok terén egészen jól áll a hazai piac, de az értékesítés és marketing a legtöbb magyar cégnél még javarészt múlt századi eszközökkel folyik.

Az Internet Hungary online konferencián bemutatott Digiméter kutatásban mintegy 800 hazai kkv-t kérdeztek meg. Az augusztus végén indult adatfelvétel során hat témakörben mérték fel a vállalkozások digitális képességeit: digitális jelenlét, digitális mindennapok, vállalkozásvezetés, értékesítés és marketing, digitális pénzügyek, illetve informatikai biztonság.

Indul az InnoMax: újabb forrás érkezik a digitalizációra
A díj fókuszában a fenntarthatóság, az egészségügy, a köznevelés és a felzárkóztatás áll.

Minden témakörben 100-100 pontot lehetett szerezni, a Digitális Versenyképességi Mutató ezek súlyozott értékei alapján állt össze.

Eszerint a magyar kkv-k digitális versenyképességének szintje a hat terület átlagában jelenleg 40 pontra jött ki. Legjobban digitális pénzügyek terén állnak (61 pont), a leggyengébben az értékesítés és marketing digitalizációjában, mindössze 17 ponttal. Az átlagnál jobb értékeket kapott az informatikai biztonság (57), míg a többi kérdéskör eredményei az átlag körül alakultak.

A tevékenységi körök alapján nem meglepő, hogy az infokommunikációs cégek vannak az élen (51), a legkisebb értékeket pedig az építőipar kapta (33).

A digitálisan leginkább versenyképesnek bizonyult vállalkozás 91 pontot kapott, amivel kilóg még a felső 10%-ból is, melynek átlaga 69 pont lett. Az ebbe a csoportba tartozók 20 százalékánál van valamilyen online értékesítési csatorna, 15 százalékuk pedig értékesít külföldre is.

Élen a nagyobb vállalatok és a közép-magyarországi cégek

Jól látható az eredményekből, hogy minél nagyobb egy társaság, várhatóan annál előrébb tart a digitalizációban. Mindez egyúttal azt is jelentheti, hogy minél előrébb tart egy cég ezen a területen, annál nagyobbra tud nőni.

A több mint 20 főt foglalkoztató szervezetek átlagosan 48, míg az ennél kisebb vállalkozások mérettől függően 37-40 pontot szereztek. A budapesti és Pest megyei cégek majdnem minden témakörben az élen vannak, az előnyük mégsem jelentős. Ez jól mutatja, hogy a digitalizációhoz való hozzáférésnek jellemzően nem területi korlátai vannak.

Kiemelt fotó: Getty Images

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik