Üzleti tippek

A járvány újraírta a vállalati kommunikációt

A koronavírus miatt bevezetett veszélyhelyzetben a vállalkozások 45 százaléka vezetett be valamilyen újítást a belső kommunikáció támogatása érdekében. Emellett a fejlesztések fókusza az email-alapú eszközökről egyre inkább a mobiltelefon-alapú applikációkra helyeződik át.
Korábban a témában:

A járványhelyzet alapvetően megváltoztatta a társaságok működési rendjét. A Trenkwalder csaknem 150 céget felölelő kutatása szerint a vállalkozások különösen a távmunka általánossá válása miatt fejlesztettek. Esetükben az e-mailes státuszolás és az online megbeszélések területén zajlottak jelentősebb változások.

A válaszadók döntő többsége (93%) számára az e-mail és telefon volt a fő kommunikációs csatorna. A helyszíni tájékoztatókat és faliújságokat a cégek 55 százaléka alkalmazta, ez különösen a fizikai dolgozókat nagy számban foglalkoztató termelő vállalatoknál volt jellemző.

„Az online megbeszélésekhez szükséges eszközökkel a cégek nagyjából 30 százaléka élt” – ismertette a további részleteket Nógrádi József, a Trenkwalder értékesítési és marketingigazgatója.

Körükben sorrendben a Skype, a Microsoft Teams és jóval lemaradva a Zoom bizonyult a legnépszerűbb eszköznek. A Facebookot és a Messengert belső kommunikációs csatornaként a válaszadók 15 százaléka használta – tette hozzá.

A Blue Colibri adatai is az e-mailes és telefonos csatornák túlsúlyát igazolják a belső kommunikációban. A startup kutatása alapján az derült ki, hogy a fejlesztéseket feltétlenül célszerű a mobiltelefonos megoldások irányába terelni. Míg ugyanis a munkavállalók 95 százaléka érhető el egyszerűen okostelefonon keresztül, az e-mailes elérhetőség aránya mindössze 66 százalék körül mozog.

Üzleti informatika: a járvány gyors fókuszváltást eredményezett
Úgy tűnik, az új helyzet legfőbb nyertese az integrált kommunikáció területe.

A startup a járványügyi korlátozások időszakában 100 olyan társaságot kérdezett meg, amely a koronavírus előtt nem alkalmazott modern belső kommunikációs eszközöket. E cégek 60 százaléka nyilatkozott új eszköz már megvalósult vagy a közeljövőben tervezett bevezetéséről.

„Az új eszközök irányába nyitó vállalkozások körében 47 százalék a meglévő vagy saját fejlesztésű mobilapplikáció bevezetését jelezte, 20 százalék chatbot-alapú belső kommunikációs rendszert említett. 13 százalék zárt Facebook-csoport létrehozását választotta, 20 százalék pedig még nem döntött a rendelkezésre álló lehetőségek közül” – összegezte Barathi Tamás, a Blue Colibri alapítója.

Kiemelt fotó: MTI / Balázs Attila

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.