Üzleti tippek

A jó bornak is kell a cégér: 12 millió eurós programot indít az agrártárca

A világ borpiaca telített, ezért a magyar borok értékesítésének támogatására 12 millió euró értékben borpromóciós programot indít a minisztérium – jelentette be Feldman Zsolt.

A mezőgazdaságért felelős államtitkár úgy fogalmazott: a borágazatban erős a verseny, a 2020 első negyedévében induló programmal a tárca segíteni kívánja a jó minőségű magyar borok értékesítését az európai uniós belpiacon és a harmadik országokban is. Feldman Zsolt kitért arra is, hogy a magyar borok sokszínűségükkel tűnnek ki, ezt az egyediségüket kell elismertetni a külpiacokon.

Nem rekord az idei szőlőtermés, de több mint 400 ezer tonna azért lett
Ennél többet vártak a gazdák, csakhogy bekavart az időjárás.

A magyar bor értékesítését segítő promóciós program forrásaira (amely az uniós és a harmadik országokbeli piacokon való eredményesebb eladást segíti majd) a tervek szerint 2020 március és április folyamán lehet majd a pályázatokat benyújtani.

Az idei terméssel kapcsolatban elhangzott, hogy a mintegy 4 millió mázsa szőlőtermés alapján a hazai bortermelés várhatóan 3 millió hektoliter körül lesz. A várakozásoknak megfelelően az idei bortermés jó minőségű, a borászok jó évjáratra számítanak.

Kiemelt fotó: iStock

Ajánlott videó

Olvasói sztorik