Az Európai Kereskedelem Napját a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) másfél évtizede hagyományteremtő szándékkal hirdette meg. „Az esemény célja, hogy a figyelem középpontjába állítsa a kereskedelmet. Az ágazat több mint 500 ezer embernek ad munkát, és tavaly 11 ezer milliárd 200 millió forintos forgalmat bonyolított, amelynek ÁFA- és adóbefizetése meghatározó a költségvetés bevételi oldalán” – mondta a VOSZ kereskedelmi szekciójának elnöke.
Krisán László hozzátette: idehaza a hagyományos bolti forgalom növekedése kiemelkedő. Míg Európában a kiskereskedelem forgalma 2,2 százalékkal emelkedik, 2018-ban Magyarország különösen dinamikus növekedési arányt, 6 százalékot ért el.
Tolnay Tibor, a VOSZ elnöke beszédében megemlítette, hogy nemzetközi összehasonlításban a magyar kiskereskedelmi forgalom növekedése idén is várakozáson felüli volt, meghaladta az uniós átlagot. Ráadásul különösen dinamikus növekedési arányt ér el az online kiskereskedelem is. „Az okoseszközök és okosmegoldások korát éljük, fontos, hogy ezeket minél nagyobb arányban építsék be a mindennapjaikba a cégek, és fejlődésük során tartsák szem előtt a fenntarthatóságot” – tette hozzá.
Az eseményen tartott szakmai fórum résztvevői a kereskedelem szerepéről és súlyáról beszéltek, megvitatták azt is, hogy milyen problémákat okoz a szektorban a fokozatos digitalizáció és az égető munkaerőhiány. Ugyanakkor arra számítanak, hogy folytatódhat a kiskereskedelem koncentrációja, az internetes kereskedelem erősödése, valamint a kényelmi boltok és a házhoz szállítás térnyerése.
Díjazták a szakma kiválóságait
Az Európai Kereskedelem Napja mára a kereskedelmi szakma egyik legrangosabb fórumává nőtte ki magát, amely demonstrálja a VOSZ szakmai súlyát, ráirányítva a figyelmet a szektor jelentőségére hazánk gazdasági életében.
Az eseményen kiosztották a Klauzál Gábor Elismerő Okleveleket, az elismerésben idén hat vezető szakember részesült. Hét, kifejezetten az értékesítés „frontvonalán”, kiemelkedő színvonalon és példamutató módon dolgozó munkatárs – köztük az Invitech szenior ügyfélmenedzsere – pedig Magyar Kereskedelemért Nagydíjat kapott.
Kőfalvi Zsolt 2016 májusában kezdte pályafutását az infokommunikációs vállalat ügyfélmenedzsereként. Már akkoriban is az általa kezelt portfólió a retailer ügyfelekből került ki, ez a későbbiekben tovább bővült. Jelenleg számos országos áruházlánc és bolthálózat, gyorsétteremlánc, valamint egy szállodalánc is ügyfelei közé tartozik.
Amint a díj átadásához kapcsolódó méltatás fogalmaz: Kőfalvi Zsolt szakmai meggyőződése, hogy az ügyfelek magas szintű kiszolgálásának kulcsa a minél mélyebb ügyfélismeret, mely kiterjed az iparági és szakmai sajátosságokra, valamint a jellegzetes és egyedi ügyféligényekre egyaránt. Fontosnak tartja, hogy felismerje az indirekt lehetőségeket is, és egy lépéssel mindig az ügyfelek jelzései előtt járjon.
A szakember idei elismerését elmélyült szakmai ismeretei mellett elsősorban az általa kezelt ügyfélkör alapos ismerete, valamint precíz és elkötelezett munkavégzése indokolta.