A rövidített munkaidőt októberben vezetik be, a lépés a gyár alacsony kihasználtsága miatt szükséges. Az üzemben nyáron befejezték a Zafira egyterű modell gyártását, a másik modellből, az Insignia limuzinból pedig a kereslet gyengesége miatt a tervezettnél kevesebbre van szükség. A paletta csak 2021-től bővül, amikor elkezdik az Astra kompakt modell új változatának gyártását, és addig igyekeznek megtartani a dolgozókat.
Az MTI által idézett Handelsblatt kiemelte, hogy az Insignia modellből az első fél évben 29.500 darabot adtak el, ami 31 százalékos visszaesés az egy évvel korábbi 43 ezerhez képest. Az IHS piackutató társaság számításai alapján az év egészében 52 ezer Insignia kelhet el, ami csaknem 50 százalékos visszaesés a 2018-as 95 ezerhez viszonyítva.
A német üzleti lap értesülése szerint az új Astra gyártásának előkészítése a kapacitás visszafogását is jelenti a rüsselsheimi üzemben. Így a jelenlegi óránkénti 60 helyett legfeljebb 40 autót tudnak majd összeszerelni a Hessen tartományi Opel-üzemben.
A Szentgotthárdon motorgyárat üzemeltető Opel 2017-ben került az amerikai General Motors-tól a Peugeot-t, a Citroent és a prémiumkategóriás DS modellcsaládot gyártó PSA-csoporthoz, amely vállalta, hogy tiszteletben tartja az előző tulajdonos által kötött szerződéseket és megállapodásokat. Ennek alapján 2023-ig nem lehet vállalatgazdálkodási okokból elbocsátani alkalmazottakat.
Németországban bizonyos munkajogi szabályok betartásával bármely vállalkozás csökkentheti az alkalmazottak munkaidejét válság idején, hogy elkerülje az elbocsátásokat. A munkaidővel együtt a dolgozók fizetése is csökken, a veszteség egy részét az állam legfeljebb 12 hónapon keresztül kiegyenlíti.
Kiemelt fotó: MTI / EPA / Ronald Wittek