A hatóság úgy véli, hogy a vállalkozás „zöld bioszoláriumot” népszerűsítő kereskedelmi kommunikációival megsérthette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát.
A KiwiSun szoláriumok népszerűsítésének üzenetei azt a benyomást kelthették, hogy a szolgáltatással az emberi szervezetre nem káros, vagy kevésbé káros módon barnulhatnak. A cég ezzel egyben azt a látszatot is kelthette, hogy szoláriumainak használata egészséges, így e szolgáltatás megkülönböztetett, egyedi jellegű a magyar piacon.
A GVH valószínűsíti, hogy a vizsgált reklámokban megalapozatlanul, a fogyasztók megtévesztésére alkalmas módon használtak olyan állításokat, mint például:
- a „zöld bio”, „bio”, „a természet erejével”;
- a „speciális fény”, a „világon egyedülálló technológia” és az „egész Európában piacvezető újdonság”;
- valamint a „fokozza az endorfin termelődését”, „segíti a kalcium beépülését”, „jobban mozognak az ízületek”, „immunrendszer erősítő”.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul.
Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.