Üzleti tippek
Budapest, 2016. január 3.
A megújított húszezer forintos bankjegy eleje. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2014 és 2018 között folyamatosan újítja meg a jelenlegi bankjegysorozat címleteit. A 10 000 forintos után a második elem a megújított 20 000 forintos bankjegy, amelyet 2015. december 14-tõl hozott forgalomba a bank. A régi húszezres bankjegyek 2016 végéig használhatók fel a készpénzforgalomban.
MTVA/Bizományosi: Faluldi Imre 
***************************
Kedves Felhasználó!
Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû – különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó készítõje közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt.

Nehezen szabadulunk a készpénzes fizetéstől

24.hu
24.hu

2018. 07. 31. 15:17

A vásárlók kétharmada az utánvétes készpénzfizetést részesíti előnyben.
Korábban a témában:

Az okostelefonok és állandó online jelenlét következtében tavaly az e-kiskereskedelem csaknem hatszor nagyobb forgalomnövekedést ért el, mint a hagyományos kereskedelem.

Habár a vevők részéről még mindig a készpénz a legnépszerűbb fizetőeszköz, egyre inkább nő az online fizetés iránti igény, amire a kkv-szektornak is reagálnia kell – jelzi a K&H. A tavalyi évben a hazai online értékesítés forgalma elérte a nettó 545 milliárd forintot, ezzel a teljes magyar kereskedelmi forgalom 6,2%-a zajlott a virtuális térben.

Az okostelefonok világában, amikor egy nap átlagosan 150-szer nyúlunk a mobiltelefonunk után, és szinte állandóan online vagyunk, nem meglepő, hogy az e-kereskedelem 27%-os forgalomnövekedést tudhatott magáénak 2017-ben. A hagyományos kiskereskedelemnél ez az arány 4,7 százalék – mondta Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv-marketing főosztály vezetője az eNET adatai alapján.

Az eladói oldalon ugyanakkor arra is szükség lenne, hogy a hazai vállalkozások digitálisan fejlesszék magukat, hiszen a Deloitte felmérése szerint a kkv-k 44%-ának van egyáltalán honlapja. „Ahhoz, hogy egy vállalkozás beszállhasson az e-kereskedelembe, az első és legfontosabb technikai lépés a digitalizáció vonalán a weboldal létrehozása, amit a webshop kialakítása és a fizetési megoldások kitalálása követ” – tette hozzá Kovács Viktor Zoltán.

Ragaszkodunk a kápés fizetéshez

Az online térben magától értetődő lehet, hogy a bankkártyás fizetés a legegyszerűbb, legkényelmesebb és leggyorsabb mód. Ehhez képest az eNET kutatása szerint a vásárlók kétharmada az utánvétes készpénzfizetést részesíti előnyben (65%), és a webáruházaknál is ez az opció a legelterjedtebb (94%), de egyre nő az igény az interneten keresztüli bankkártyás fizetés iránt (46%) is.

Úgy tűnik, egyelőre nehezen tudunk szabadulni a készpénztől, a jövőbeni irány azonban egyértelműen a digitális fizetés terjedése. Az üzletek nagy részében ma is gond nélkül lehet bankkártyával fizetni, hiszen mintegy 118 ezer bankkártya-elfogadó terminál van használatban Magyarországon, az internetes elfogadóhelyek száma – körülbelül 9200 – azonban még gyerekcipőben jár.

„A tavalyi évhez képest dinamikusan, mintegy 30%-kal nőtt a POS fizetési forgalom ügyfeleinknél. A vásárlók részéről egyértelműen érezhető az igény növekedése az egyérintéses kártya-elfogadóhelyek iránt, amit a kkv-szektornak is érdemes figyelembe vennie” – tette hozzá főosztályvezető.

Kiemelt fotó: MTVA / Faludi Imre

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Budapest, 2016. november 18.
Orbán Viktor miniszterelnök (j) fogadja Nikola Gruevszkit, Macedónia korábbi miniszterelnökét a Parlament Nándorfehérvári termében 2016. november 18-án.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.