Üzleti tippek

A lebomló söröspohár lesz az új őrület?

A szokásosnál melegebb tavasz kedvez a sörfogyasztásnak, a Heineken Hungária Zrt. jó évet vár. A vállalat idén csökkenti karbonlábnyomát, májusban ugyanis lebomló poharakat vezetnek be.

Ezzel már az idei fesztiválszezonban csökkentik a műanyag-felhasználást, a jövő évtől pedig folyamatosan fenntartható csomagolástípusokra állnak át a tervek szerint.

Az MTI-nek küldött tájékoztatás szerint négy fővárosi vendéglátóhelyen indul májusban a műanyagpohár-mentes kezdeményezés. A környezetkímélő PLA poharak elterjesztésével jelentősen csökkenhet a Heineken Hungária karbonlábnyoma, valamint a vendéglátásban termelt hulladék mennyisége.

A cég által használt közel 20 fajta csomagolóanyag – az alumíniumdoboztól a papírtálcán át a rekeszig – átlagosan a vállalat karbonlábnyomának 39 százalékát teszi ki, és a költségekben is tetemes részt képviselnek. A cég folyamatosan dolgozik ennek az aránynak a csökkentésén és környezetbarát technológiák bevezetésén.

Egyelőre drágább a zöldebb megoldás

A lebomló növényi alapú poharak egyelőre háromszor-négyszer többe kerülnek, mint a hagyományos műanyag poharak, ám a helyzet nyilván javulni fog, amint szélesedik a kínálat. Egyelőre ugyanis csupán néhány gyártónál érhető el a PLA technológia Európában.

A „műanyagpohár-mentes május” mozgalomhoz többféleképpen lehet csatlakozni, a PLA poharak használatán túl egyéni innovatív megoldásokkal is, például repohárral vagy üvegpohár használatával.

Komposztálják a poharakat

A lebomló poharakat betétdíjas rendszerben működteti a vállalat a májusi kezdeményezésben. A fogyasztó 50 forint betétdíjat fizet a lebomló pohárért, amelyet visszakap vagy lefogyaszthat, ha a használt poharat leadja a programhoz csatlakozó vendéglátóhelyek pultjaiban.

A leadott poharakat a vendéglátóhelyeken szelektíven gyűjtik, elszállítják és erre szakosodott hulladékfeldolgozó vállalkozásokon keresztül komposztálják, ezzel biztosítva a technológia körkörös jellegét.

A nyilvános céginformációk szerint a Heineken Hungária Zrt. árbevétele utolsó lezárt gazdálkodási évében 2016-ban 52 milliárd 368 millió forint volt, mintegy 794 millió forinttal több, mint 2015-ben. 2016-ban azonban 400 millió forint veszteséget ért el a társaság.

Kiemelt fotó: Thinkstock

Ajánlott videó

Olvasói sztorik