Üzleti tippek

Milliárdokat költenek a magyarok MLM-re

Közvetlen értékesítőkön keresztül 68 milliárd forint értékű árucikk talált gazdára tavaly.

Vásárlóként vagy vállalkozóként csaknem minden tizedik magyar kapcsolatban áll a direkt értékesítéssel – idézte a Közvetlen Értékesítők Szövetségének (DSA) adatait az MTI.

A nemzetközi tapasztalatokhoz hasonlóan Magyarországon is inkább a nők választják ezt az értékesítői tevékenységet, a férfiak hazai 31 százalékos részaránya viszont világviszonylatban magasnak számít. A direkt értékesítés legismertebb formája a multi-level-marketing (MLM).

  • Idehaza a wellness termékek és az étrendkiegészítők a legnépszerűbbek (57 százalék),
  • 20 százalék a kozmetikai és szépségápoló szerek aránya
  • és 9 százalék a háztartási cikkeké.

Míg Európában magas, 8,9 százalék a lakáskorszerűsítéshez szükséges termékek és szolgáltatások eladása, Magyarországon nincs ilyen kínálat.

A Közvetlen Értékesítők Szövetsége Világszervezetének (WFDSA) adatai alapján nemzetközi szinten a direkt értékesítés összforgalma 182,5 milliárd dollárra emelkedett tavaly. Ez csaknem 2 százalékos bővülés 2015-höz képest, és csaknem 16 százalékos növekedés 2013 óta. Az értékesítők száma világszerte 107 millió volt, 3 százalékkal több, mint az előző évben.

Az ágazat legnagyobb piaca Ázsia és a Csendes-óceáni térség, ezt követi Észak- és Dél-Amerika, majd Európa.

Az európai közvetlen értékesítés a globális összforgalom 20 százalékát tette ki, értéke 36 milliárd dollár volt, 3 százalékkal meghaladta az előző évit. Az értékesítők száma 14,8 millió volt, 2 százalékkal több, mint az előző évben.

A legnagyobb összforgalmú országok közé tartozik Németország, Franciaország, Nagy-Britannia, Olaszország és Lengyelország.

Kiemelt kép: Thinkstock

Ajánlott videó

Olvasói sztorik