Minden négy számlából egyet késedelmesen rendeznek, vagy egyáltalán nem fizetnek ki az ügyfelek. A kutatásból kiderült: a behajthatatlan követelések aránya is jobb lett, a Magyarországon kiállított számlák 4 százalékát nem fizetik ki egyáltalán, ami egy százalékpont javulást mutat tavalyhoz képest. Ezzel az adattal sikerült elérni a kelet-európai átlagot.
Thummerer Péter, az EOS Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta: minél korábban kezdi el egy cég a kintlévősége kezelését, von be külső partnert, annál eredményesebb szokott lenni a behajtás.
A cégvezető arra is kitért, hogy a követeléskezelési piac élénkült az elmúlt egy évben, új szakmai és pénzügyi befektetők is megjelentek Magyarországon. A figyelmet az ország iránt nem utolsó sorban az keltette fel, hogy a bankok fokozatosan értékesíteni kezdték a könyveikben tartott nem teljesítő hiteleiket.
Thummerer Péter szerint a jelenség hátterében a szabályozói környezet változása áll.
Bogáti Milán kiemelt ügyfélkapcsolati menedzser arra hívta fel a figyelmet, hogy idehaza az ügyfelek 19 százaléka fizet késedelmesen, miközben Kelet-Európában ez az arány 21 százalék.
A fizetési morált tekintve mostanra sikerült elérni a válság előtti szintet, további javulást már nem várnak a vállalatok képviselői Magyarországon – véli a szakember.
A kutatás szerint az ügyfelek jelentős hányada, a cégek körében 28 százalék, a magánügyfeleknél 39 százalék, szándékosan nem fizet.
Nemcsak a fizetési határidőt túllépő kifizetések aránya csökkent, a késedelem mértéke is kisebb lett 2017-ben. A késedelmes számlák rendezése a fizetési határidő lejártát követően átlagosan 19 nap – összegezte az MTI.
A kutatás során 16 ország mintegy 3400 döntéshozóját kérdezték meg ügyfeleik fizetési szokásairól. Magyarország idén ötödik alkalommal vett részt a felmérésben.