A magyar üzleti életben szerencsére akadnak pozitív, a generációváltás problémáját orvosolni képes példák. Ferling József, az egyik legnagyobb, vidéki központtal rendelkező PR-kommunikációs vállalkozás alapítója három évvel ezelőtt adta át fiának, Dávidnak az ügynökség vezetését.
Az egy évig tartó előkészület után egy jól körvonalazott utódlási tervvel láttunk neki a három évig tartó cégvezetői utódlási folyamatnak. Azt hiszem, könnyű dolgunk volt abból a szempontból, hogy Dávid már kamaszkora óta a cégben dolgozott, és harmincévesen úgy állt a szervezet élére, hogy annak kulcsemberei nem kérdőjelezték meg a hitelességét. Sem szakmailag, sem mint vezető – tette hozzá a cégalapító.
Az alapító többévnyi üzletfejlesztési és vezetési tapasztalattal a háta mögött adta át a céget, melynek során a fő szempont a kapcsolati tőke átörökítése, megőrzése és ápolása volt. A folyamat gördülékenyebbé tételében kiemelt szerepet játszott az az üzleti közösség, amelyben a cég évek óta aktív tagként vesz részt.
Ez egy bizalmi kör, nagyon fontos, hogy ki kit ismer személyesen. Elengedhetetlen, hogy saját kapcsolati tőkét alakítsunk ki. Ebben óriási szerepe van a tudatos üzleti kapcsolatépítésnek, az üzleti közösségnek, ahová heti rendszerességgel járunk. A bizalmon alapuló kapcsolatok segítségével egy lehetőségekkel teli óriási medencébe csobbansz bele.