Az Invitech InnoMax Díj kiírásának, így az idei átadó ünnepségnek is a közösségi érdekeket előtérbe helyező technológiai megoldások álltak a középpontjában. Az orvos-beteg közötti kommunikációt mesterséges intelligenciával segítő applikáció, az adományozók és rászorultak egymásra találását támogató virtuális piactér vagy a fiatalkorúakra leselkedő veszélyekre figyelmeztető alkalmazás is díjazott lett a megmérettetésen.
Az Invitel Csoporthoz tartozó Invitech Solutions tavaly októberben írta ki az innovációs pályázat aktuális felhívását, meghirdetve az Invitech InnoMax Díjat. A 2009-ben alapított díjra három kategóriában – Business, Nonprofit, InnoApps – lehetett nevezni. A több szempontból is megújult kiírásra rekordszámú, mintegy 160 nevezés érkezett, ami részben annak is köszönhető, hogy vannak fejlesztők, akik már kifejezetten erre a pályázatra időzítik legújabb ötletük bemutatását.
„Az értékelés tapasztalatait összefoglalva elismerésemet szeretném kifejezni minden pályázó felé, mert a pályaművek mindegyike innovatív volt a maga nemében, és társadalmi hasznosságukat tekintve is példamutató megoldásokat és ötleteket tartalmaztak. Ez a díj most ismételten lehetőséget teremt arra, hogy ezek a fejlesztések, programok az itt elnyert támogatással meg is valósuljanak, és akár el is terjedjenek” – mondta Dr. Solymár Károly Balázs infokommunikációért felelős helyettes államtitkár (NFM), aki idén először vett részt a rangos szakmai zsűri tagjaként az értékelésben.
„Minden várakozásunknak megfelelt ez a megújult, az üzleti mellett a társadalmi, közösségi szempontokra is nagy hangsúlyt fektető pályázat. A zsűri rengeteg használható, megvalósítható fejlesztéssel találkozott munkája során. Az elnyert támogatások így olyan projektek megvalósítását segítik, amelyek valóban jobbá, emberibbé tehetik a hétköznapokat úgy, hogy jó pár közülük üzletileg is sikeres lehet. Az Innomax Díjjal így ráirányítjuk a figyelmet arra, hogy a vállalatoknak a sikeres üzletvitel mellett a társadalmi célokra is oda kell figyelniük. Egyszerűbben fogalmazva: a közérdek is zárkózzon fel a profit mellé” – nyilatkozta a díjátadón David Blunck, az Invitel Csoport vezérigazgatója.
Így is gördülékenyebbé válhat az orvos-beteg kommunikáció
Az elmúlt években már sok, azóta sikeressé vált alkalmazásnak és programnak kiugrást biztosító Business kategória díját a Grape Solutions Zrt. nyerte el HealthBot nevű, az orvos-beteg kommunikációt segítő, mesterséges intelligenciát használó chat-alkalmazásával.
A program lényege, hogy felteszi a betegeknek mindazon kezdeti diagnosztikai kérdéseket, amelyeket az orvos is feltenne nekik, és amint a HealthBot eljut a beszélgetésben egy olyan pontra, amikor már diagnózis adható, automatikusan jelez a kiválasztott doktornak, akihez a beszélgetés során felhalmozott információkat is eljuttatja. A diagnózist ez alapján természetesen már az orvos állítja fel, illetve ő is tehet fel újabb kérdéseket. A HealthBot ezzel rengeteg időt takarít meg mindkét fél számára egyaránt.
A kategória második helyezettje az Oktafone Szolgáltató Kft. lett saját oktatási platformjába ágyazott orvosi oktatási és diagnózist támogató adatvizualizációs applikációjával, a harmadik helyezett pedig a Q-System Hungary Rendszerfejlesztő Kft. lett egy WiFi-elérést és élő webkamerákat üzemeltető megoldással.
A további díjazottakról cikkünk folytatásában részletesen beszámolunk.