Nyitottak a magyar kis- és középvállalkozások az online marketingalkalmazásokra, többségüknek már van saját honlapja, jelentős részük más korszerű eszközöket is használna termékei, szolgáltatásai népszerűsítésére – derül ki az Invitel kutatásából.
A felmérés elkészítéséhez több mint 1500 döntéshozót kérdeztek meg, a válaszadók 60 százaléka 1-4 fős, 8 százalékuk pedig 50 fősnél nagyobb vállalkozásnál dolgozik.
A válaszok alapján a többség továbbra is a személyes kapcsolatokon keresztül terjedő jó hírnévben bízik (53 százalék), miközben 17 százalékuk semmilyen eszközt nem használ hirdetésre.
Egyre népszerűbb a reklámban az internet, a közösségi médiát 33, az e-mailben küldött információkat 28 százalék és az online hirdetéseket 20 százalék tartja fontos eszköznek, míg a szórólapot 19, a nyomtatott sajtót 16, a plakátot 5 százalék választotta. A televíziót és a rádiót a megkérdezett kkv-k mindössze 3-3 százalék választaná hirdetése felületnek.
A kutatás adatai szerint a megkérdezett cégek több mint felének van már céges honlapja. A nemmel válaszolók 5 százaléka dolgozik a saját weboldal elindításán, egyharmaduk viszont szükségtelennek vagy megoldhatatlannak látja ezt.
A résztvevők 45 százaléka a közösségi médiában is jelen van, túlnyomó többségük használja a Facebookot (89 százalék). A YouTube, a LinkedIn és az Instagram használóinak aránya 14, 11 és 8 százalék.
A cégformák közül az egyéni vállalkozásoknál a legalacsonyabb a korszerű marketing eszközök aránya a kutatás szerint. A cégméret esetében hasonlóak az adatok: kisebb cégek ritkábban építenek az online kommunikációra – összegezte az MTI.