„Alapvetően az informatikai és távközlési igények egyformák a cégeknél, tehát ez nem feltétlenül méretfüggő. A technológia által nyújtott előnyökkel ugyanis igyekszik mindenki bizonyos célokat elérni, problémákat megoldani. A vállalatok célja lehet a működési hatékonyság növelése, a költségek csökkentése, a folyamatok ésszerűsítése, a modernizáció vagy akár a versenyképesség növelése. Amiben különböznek, az inkább a tevékenységi körükből, üzletmenetükből és bizonyos mértékig persze az anyagi lehetőségeikből adódnak. Ezért fontos megértenünk, kinek mik az igényei, problémái, és ahhoz igazodva kínálni nekik megoldásokat” – fogalmazott Kováts Péter a Digital Hungary portálnak adott interjúban.
Nem feltétlenül a dolgozói létszám a mérvadó
„Egy cég igényei általában jobban függnek a tevékenységétől, mint a méretétől. Másrészt informatikai szempontból különösen jellemző, hogy a dolgozói létszám nem igazán mérvadó. Vannak például több száz fős gyártó vállalatok, ahol az alkalmazottak túlnyomó többsége gyártószalagokon dolgozik, és esetleg csak néhány vagy néhány tucat ember ül számítógép előtt. Őket hívjuk ’infoworker’-eknek, számunkra ők jelentik a valódi célcsoportot. Alapvetően tehát elmondható, hogy a szegmentációs stratégiánk, azaz, hogy mely ügyfélnek milyen megoldásokat ajánljunk, sokkal inkább függ a cég tevékenységétől és az infomunkások számától, mint a létszámtól, vagyis nem méret alapján ’osztályozunk’, hanem igyekszünk minél jobban megérteni az üzleti folyamataikat, igényeiket” – fejtette ki az Invitech Solutions középvállalati igazgatóságának vezetője.
Kováts Péter szeptember 27-én Siófokon, az Internet Hungary konferencián tartott előadást „A marketing és a sales harmonikus kapcsolata egy infokommunikációs nagyvállalatnál” címmel.
Az interjúban ezzel kapcsolatban kiemelte: szerinte sokan rosszul értelmezik a marketing szerepét. A marketing és az értékesítés sokkal erősebben kell, hogy kötődjön egymáshoz, hiszen mindkét szervezetnek pontosan ugyanaz a célja: árbevételt hoznak. Természetesen nem ugyanolyan eszközökkel és módszerekkel, de egy egységet alkotva támogatják egymást az értékesítési ciklus különböző fázisaiban.
A marketing segít a termékfejlesztésben, az üzenetek kidolgozásában, a lead-ek generálásában, az upsell/cross-sell potenciálok feltárásában. Ezek nagyban támogatják a sales munkáját, eredményességét. A sales pedig segíti a marketinget piaci információkkal, ügyféltapasztalatokkal, és ami a legfontosabb, az ügyfelek valódi igényeinek, problémáinak felmérésével és megértésével. Nos, ezért van az, hogy sokszor az egymás mellett független szervezetként működő értékesítési és marketingcsapatok nem érik el a kellő hatékonyságot – részletezte a szakember.
Kováts Péter az Invitel-csoport tagjaként működő Invitech Megoldások Zrt. középvállalati igazgatója, ő felel a kis- és középvállalatokat kiszolgáló szegmens értékesítési- és marketingtevékenységének stratégiájáért és irányításáért. A közgazdász végzettségű szakember korábban számos területen szerzett vezetői tapasztalatokat: többek között stratégiai tanácsadóként, nemzetközi felhőszolgáltató regionális értékesítési vezetőjeként, illetve informatikai startup ügyvezetőjeként, de jelentős részt vállalt a Microsoftnál a technológiai óriás magyarországi partnerprogramjának megújításában is.